رشد چشمگیر مبتلایان در هفته دوم نسبت به هفته اول سال جدید

۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | ۲۲:۵۲ کد : ۱۶۲۳۷ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۳۸۳
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: مبتلایان کرونا استان مرکزی در هفته دوم فروردین ماه جاری نسبت به هفته اول امسال از ۷۹۷ نفر به ۲ هزار و ۱۸۱ نفر رسیده که این رشد نگرانی جدی ایجاد کرده است
رشد چشمگیر مبتلایان در هفته دوم نسبت به هفته اول سال جدید

به گزارش روابط عمومی، دکتر علی علیمحمدی افزود: ۴۵ هزار و ۹۹۲ مورد تست سریع تعطیلات نوروزی در استان  انجام شد که سه هزار و ۹۶۴ نفر مثبت  شناسایی شدند که ۹ درصد رشد را نشان می دهد.
وی خاطرنشان کرد: میزان مرگ و میر در استان نیز در هفته اول فروردین ماه جاری برای سه شهر اراک، ساوه و خمین سه نفر و در هفته دوم فروردین به ۱۲ مورد افزایش رسیده است.
دکتر علیمحمدی تصریح کرد: خیز دوباره کرونا حاصل تصمیم سفرهای نوروزی در سطح ملی است و هر گونه غفلت در شرایط کنونی بحران را عمیق‌تر می‌کند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین افزود: هرگونه تجمع بیشتر از ۱۵ نفر در شهرهای نارنجی و قرمز استان ممنوع است و نیروی انتظامی طبق مصوبه ستاد کرونا استان باید با خاطیان برخورد کند.
وی در پایان گفت: محدودیت در تردد و فعالیت اصناف با توجه به قرمز شدن شهرستان اراک و وضعیت نارنجی دلیجان، ساوه، خمین، آشتیان و زرندیه بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا از پانزدهم فروردین ماه جاری برای مناطق مذکور اعمال می‌شود.


 

کلید واژه ها: کرونا معاون بهداشتی


نظر شما :