معاونت بهداشتی

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک

افزایش ۲۵ برابری مبتلایان آشتیانی در سال جدید

۱۵ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۴:۲۴ کد : ۱۶۲۷۲ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۳۶۷
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آشتیان گفت: با توجه به دید و بازدیدها و سفرهای نوروزی، تعداد مبتلایان تنها در دو هفته ۲۵ برابر شده است.
افزایش ۲۵ برابری مبتلایان آشتیانی در سال جدید

به گزارش روابط عمومی، دکتر عباس ملاطایفه با اشاره به آغاز موج چهارم کرونا، بیان کرد: تا قبل از آغاز پیک چهارم روزانه به طور میانگین دو نفر شناسایی می شدند که در چهارده روز گذشته به دلیل سهل انگاری و غفلت مردم در ایام نوروز این میزان به ۴۹ نفر رسیده است.

وی افزود: این میزان ابتلا در سطح شهرستانی چون آشتیان بسیار خطرناک بوده و در صورت تداوم شرایط و بدتر شدن وضع موجود ممکن است به یک فاجعه تبدیل شود.

وی افزود: در حال حاضر ۱۳ بیمار کرونایی در بیمارستان تحت نظر بوده که از این میان ۴ مورد در بخش ویژه و ۹ مورد در بخش عادی هستند.

وی با اشاره به اینکه تعداد ۴۰ نفر نیز به صورت سرپایی و قرنطینه در منزل تحت درمان هستند، گفت: امید است که این بیماران اصول قرنطینه را به طور جد رعایت کرده و از تردد در سطح شهر خودداری نمایند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۴۷ تست pcr و ۷۰ تست rapid انجام شده است.

دکتر عباس ملاطایفه در پایان با تاکید بر اینکه شهرستان آشتیان در شرایط حساسی قرار دارد، گفت: با کمک مردم و رعایت هر چه بیشتر و بهتر آنان در پروتکل های بهداشتی می توان موج چهارم این بیماری را نیز با کمترین خسارت پشت سر گذاشت.

کلید واژه ها: موج چهارم کرونا قرنطینه


نظر شما :