منحنی رو به رشد موج چهارم کرونا

۱۶ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۷ کد : ۱۶۳۰۳ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۳۲۲
مدیر گروه بیماری های واگیر مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: متاسفانه بعد از اتمام تعطیلات نوروزی در اثر رفت و آمدهای مکرر و تماس های اجتماعی وارد موج چهارم کرونا شده ایم که با گذر زمان تعداد مبتلایان و بستری ها رو به افزایش است. You
منحنی رو به رشد موج چهارم کرونا

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان مرکزی، دکتر علی منصوری در برنامه رادیویی جوان از صدای شبکه آفتاب، افزود: رفت و آمدهای مکرر، تماس های اجتماعی، دورهمی ها، سفرهای نوروزی و شرکت در مراسم های  مختلف باعث پدیدار شدن موج چهارم کرونا بعد از تعطیلات شد.

وی تاکید کرد: متاسفانه با توجه به پدیدار شدن کرونای انگلیسی و قدرت سرایت و انتقال پذیری بیشتر ویروس جهش یافته، باید گفت که در استان مرکزی بیشتر موارد شناسایی شده از نوع واریانت انگلیسی می باشد.

وی افزود: در نوع انگلیسی با توجه به قدرت سرایت و انتقال پذیری بیشتر علائم به صورت حادتری نسبت به کرونای چینی پدیدار گشته و در نتیجه تعداد موارد بستری و به طبع مرگ‌و‌میر افزایش می یابد.

وی ضمن اشاره به اینکه کرونا پیر و جوان و بزرگ و کوچک نمیشناسد، گفت: تحقیقات و مطالعات اخیر حاکی از این بوده که کرونای انگلیسی بیشتر سنین پایین‌تر و جوانان را مبتلا می کند.

دکتر منصوری تصریح کرد: بیماری کرونا از دو طریق مستقیم که به صورت تماس با فرد آلوده و یا ناقل است به افراد انتقال پیدا می کند که عمدتاً بیماران از طریق مستقیم مبتلا شده و از طریق غیر مستقیم تماس با سطوح آلوده نیز افراد می توانند بیمار شوند، پس لزوم شست و شوی دست ها، رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک بیشتر از گذشته اهمیت می یابد.

مدیرگروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان مرکزی در پایان گفت: یکی از بهترین روش های پیشگیری از کرونا، استفاده از ماسک می باشد، اما باید توجه کرد که ماسک طبی چند بار استفاده نبوده و باید در صورت استفاده بعد از ۲ الی ۳ ساعت و یا نهایت ۶ ساعت تعویض گردد، زیرا محیط مرطوب که در اثر تنفس در ماسک ایجاد شده جایگاه مناسبی برای رشد و انتقال ویروس می باشد، همچنین باید توجه نمود که از دست زدن به ماسک و جابجا کردن آن خودداری کرد.


 

کلید واژه ها: بیماری های واگیر کرونا انگلیسی


نظر شما :