۷۰ درصد مبتلایان تفرشی میهمانان نوروزی اند

۱۶ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۶:۱۲ کد : ۱۶۳۰۴ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۴۰۲
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفرش با اعلام این خبر گفت : متاسفانه در نمونه گیری از افراد مشکوک، مشخص شده اکثرا در ایام تعطیلات نوروز مبتلا شده اند.
۷۰ درصد مبتلایان تفرشی میهمانان نوروزی اند

به گزارش روابط عمومی، دکتر اردلان زیلابی بیان کرد: از اول تا ۱۵ فرودین ماه، همکاران واحد بهداشت و درمان با جدیت مشغول پیگیری و شناسایی بیماران کرونایی بوده اند که در این مدت  ۱۰۰ بیمار کرونایی شناسایی و مشخص شد تنها ۳۰ درصد آنها اهل تفرش بوده اند.

وی افزود: موارد مثبت شناسایی شده در سطح روستاها نیز نسبت به ماه های گذشته افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: در طی این مدت ۵۳۲ تست pcr و rapid انجام شده که اکثر آنها را نیز مردم روستا تشکیل دادند که این افزایش تست در روستاها ناشی از دید و بازدیدها و سفرهای غیر ضرور نوروزی به این مناطق است.

دکتر زیلابی گفت: همکاران بهداشت در ایام نوروز و با هدف حفظ و ارتقاء سلامت مردم،۲۷۰ بازدید از واحدهای مختلف اعمم از غذایی، دارویی... انجام دادند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفرش همچنین خاطرنشان کرد: در حال حاضر، ۶ بیمار مبتلا به کرونا در شهرستان تفرش بستری هستند و ۲۲نفر نیز به صورت قرنطینه در منزل پیگیری می شوند.

وی با تاکید بر اینکه به لطف پروردگار در طی این مدت هیچ مورد فوتی ناشی از کرونا به ثبت نرسیده است، گفت: تجربه یک ساله این اپیدمی نشان داده که هر زمانی رعایت مردم در پروتکل های بهداشتی کاهش یافته آمار مبتلایان و بستری افزایش چشمگیری داشته است.

دکتر زیلابی در پایان گفت: متاسفانه در سطح شهرستان تفرش میزان استفاده از ماسک کاهش یافته که امیدواریم مردم به این امر مهم توجه کرده و در کنار استفاده از ماسک، پروتکل های بهداشتی دیگر اعم از رعایت فاصله اجتماعی و شستشوی مکرر دست ها را با جدیت بیشتری رعایت کرده تا جلوی موج چهارم گرفته شود.


 

کلید واژه ها: بهداشت و درمان بیماران کرونایی تست pcr


نظر شما :