حمایت از ۷۱ هزار و ۴۷۶ خانوار آسیب دیده از کرونا در استان مرکزی

۱۶ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۶:۱۹ کد : ۱۶۳۰۶ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۴۰۶
مدیرگروه شبکه ارتقاء سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۷۱ هزار و ۴۷۶ خانوار آسیب دیده از کرونا در استان مرکزی در قالب اجرای طرح شهید سلیمانی مورد حمایت قرار گرفتند.
حمایت از ۷۱ هزار و ۴۷۶ خانوار آسیب دیده از کرونا در استان مرکزی

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان مرکزی، سید شهریار حسینی بیان کرد: در راستای طرح شهید سلیمانی استان سه تا پنج میلیون ریال از سوی تیم حمایت به هر خانواده در راستای کاهش و کنترل بیماری کرونا کمک مالی شد.

وی افزود: رهگیری افراد مبتلا در استان با مشارکت ۴۰۰ تیم با یک هزار و ۳۶۶ نفر عضو بسیجی، هلال احمر، حوزه بهداشت، سفیر سلامت و داوطلب انجام شده است.

وی تاکید کرد: ۳ هزار و ۷۹ نفر که در تماس نزدیک با موارد مثبت به ویروس کرونا بوده‌اند در اجرای این طرح برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در استان مرکزی رهگیری شدند.

حسینی خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۹۹۰ نفر در استان مرکزی از سوی ۱۰۰ تیم مراقبت در منزل مورد حمایت قرار گرفتند تا با جلوگیری از تردد افراد در جامعه از انتشار بیماری جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه ۹ هزار و ۷۶ بازدید مشترک از سوی ۱۷۲ تیم نظارت نیز با ۸۴۳ عضو در اجرای طرح شهید سلیمانی در استان انجام شده که منجر به ۳۵۳ مورد مهر و موم و ضدعفونی کامل چهار هزار و ۸۸۵ منزل شده است، گفت: تیم مراقبتی در ۲ بخش شامل مراقبت در منزل و ردگیری تماس‌ها فعالیت دارند و اعضای این تیم، تماس فرد کرونا مثبت را رصد می‌کنند و در صورت ارتباط با افراد آنان را شناسایی و آزمایش کرونا گرفته می‌شود.

مدیرگروه شبکه ارتقاء سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک  در پایان گفت: در راستای ماموریت مراقبتی منزل از بیماران کرونایی استان مرکزی نیز یک پزشک و پرستار فعال هستند و در صورتی که فرد مبتلا قادر به مراجعه برای درمان نباشد با حضور در منزل خدمات تشخیصی و درمانی به صورت رایگان ارایه می‌شود.

کلید واژه ها: تیم مراقبتی بیماران کرونایی


نظر شما :