عدم استفاده صحیح از ماسک شدت انتقال کرونا را افزایش می دهد

۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | ۰۸:۵۵ کد : ۱۶۳۱۳ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۵۳۲
رییس گروه آموزش و ارتقاء سلامت مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: استفاده نکردن از ماسک و عدم استفاده صحیح، افراد را در مسیر انتقال بالای بیماری کرونا به خصوص از نوع جهش یافته قرار می دهد.
عدم استفاده صحیح از ماسک شدت انتقال کرونا را افزایش می دهد

به گزارش روابط عمومی، نادیا مشایخی در برنامه رادیویی موج آشنا، از صدای شبکه آفتاب، بیان کرد: تنها راه حل چاره ساز برای مصون ماندن از کرونا رعایت نکات بهداشتی و در راس آنها استفاده صحیح از ماسک است.

وی افزود: متاسفانه عده ای از مردم پس از گذشت یک سال این امر مهم را نادیده گرفته و جان خود و تعدادی از همشهریان را در معرض خطر قرار می دهند.

وی تاکید کرد: در سطح استان تعدادی از افراد همچنان در استفاده از ماسک غفلت می ورزند و یا آن را به درستی استفاده نمی کنند، دیده شده که بسیاری از افراد به هنگام صحبت ماسک را بر روی چانه قرار می دهند که تمامی این موارد خطر انتقال بیماری را افزایش می دهد چراکه با توجه به نوع جهش یافته کرونا انگلیسی توصیه به استفاده از دو ماسک می شود‌ در حالی که همچنان عده‌ای استفاده همزمان یک ماسک را نیز به درستی انجام نمی دهند.

وی ضمن اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته نزدیک به ۵۰۰ بیمار شناسایی شده‌، گفت: این حجم بالای بیماران شناسایی شده نشان دهنده عمق فاجعه است‌ و اگر این آمار رو به افزایش باشد با یک بحران بسیار خطرناک تر از امروز مواجه می شویم که عوارض بسیار جبران‌ناپذیری بر همگان وارد می سازد.

مشایخی تصریح کرد: باید این دیدگاه پس از گذشت بیش از یک سال در همگان به وجود آمده باشد که هیچ چیز بالاتر از حفظ سلامتی نبوده و چه خوب است که مسئول حفظ سلامتی خود و دیگران باشیم و تا واکسیناسیون همگانی در رعایت تمامی نکات بهداشتی اهتمام بورزیم.

کلید واژه ها: استفاده از ماسک واکسیناسیون همگانی


نظر شما :