سخنان رئیس کمیته کشوری اپیدمیولوژی covid۱۹ و عضو شورای مشورتی علمی

۱۸ فروردین ۱۴۰۰ | ۲۱:۱۱ کد : ۱۶۳۸۵ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۴۵۲
هدف ما ارزیابی شرایط است تا از آنچه می گذرد اطلاعات مستقیم و بی واسطه را استنتاج کنیم و به سمع و نظر مقام عالی وزارت برسانیم و از تجربیات خوب و موفق استان های مختلف بهره مند بشویم تا بتوانیم آن را در سطح کشور  گسترده کنیم .
سخنان رئیس کمیته کشوری اپیدمیولوژی covid۱۹ و عضو شورای مشورتی علمی

دکتر سوری گفت: در تیم واکنش سریع در واقع سریع باید اطلاعات جمع آوری کنیم، بازدید و بررسی بکنیم و سریع به وزیر بهداشت اطلاع بدیم . دکتر نمکی بسیار همراه بوده و ما باید از حسن اعتماد ایشان حداکثر استفاده را بکنیم و پاسخگوی اعتمادشان باشیم. گروه ما نتایج نسبتا خوبی را داشته از تخصص های مختلفی در گروه ما هستند و علتش اینه که سعی کردیم مساله کرونا را رویکرد واکنش سریع را همه جانبه ببینیم. معمولا تحقیقاتی که انجام می شود در گروه شکل می گیرد تا استنتاج های همه جانبه از منظر های مختلف داشته باشیم تا واقع بینانه به مسائل بپردازیم.

ایشان فرمود: هدف ما ارزیابی شرایط است تا از آنچه می گذرد اطلاعات مستقیم و بی واسطه را استنتاج کنیم و به سمع و نظر مقام عالی وزارت برسانیم و از تجربیات خوب و موفق استان های مختلف بهره مند بشویم تا بتوانیم آن را در سطح کشور  گسترده کنیم . اپیدمی با توجه به اینکه ویژگیش دینامیک است و استاتیک و ایستا نیست درست است که بیماری ادامه دار است ولی ادامه آن نیز پیشرونده و خیلی نوسان دارد که تاکنون شاهد آن بوده ایم . برای همین است که تقدم و تاخرش اتفاقاتی که رخ می دهد در کشور همزمان نیست و  برخی استان ها زودتر تجربه ای را برخورد می کنند و برخی استان ها دیرتر آن را تجربه می کنند.

رئیس کمیته اپیدمیولوژی کشوری بیان کرد: همین باعث می شود که با یک تبادل اطلاعات، ایده ها و تجربیات بتوانیم تصمیمات جامع تری را اتخاذ کنیم . حضور ما در اینجا بمنظور استفاده از تجربیات متقابل همدیگر است که اگر شکلی هست، نیازی هست به دکتر نمکی منعکس گردد و ایشان نیز با توجه به اعتمادی که به مجموعه دارند تصمیم بگیرند و تا جایی که از بضاعت موجود انتظار می رود پاسخگویی مشکلات باشند.

وی تاکید کرد : البته زود است که قضاوت کنیم ولی این قضاوت شخصی اینجانب در این چند ساعته ای است که خدمت شما رسیده ایم واکسیناسیون باید تقویت شود نسبت به کشور تعداد دوز واکسنی به اراک داده شده ممکن است کفایت نکند که ما به اطلاع وزیر می رسانیم که ایشان براساس مقدورات تصمیم می گیرند این مساله الزاما به این معنی نیست که هر کاری می گویم انجام می شود اما ایشان می دانند که موضوعی در اینجا هست که باید مد نظر قرار بگیرد. براساس تفسیرها و تحلیل های که از دل دیتاها استخراج می شود گزارش ها باید جنبه تحلیلی داشته باشد. با یک همفکری و همراهی ببینم گزینه های مناسب تر برای قدم های بعدی کدام است .

عضو شورای مشورتی covid19 متذکر شد : با توجه به اینکه استان مرکزی در آستانه یک بحران جدی است که هنوز علائمیش خیلی مشهود نیست و در شهر و توده مردم دیده نمی شود. اما ما که در فیلد بهداشت و درمان هستیم حسش می کنیم. شهر به دلایل مختلف آبستن آلکوئیدهای جدی است که خیلی مهم است قدم های بعدی که برداشته می شود به چه شکل باشد که آماده باشیم. ما آدم های 14 ماه قبل نیستیم که تجربه و آشنایی نداشته باشیم تحقیقاتی که انجام شده و تجربیاتی که بدست آمده و همفکرهای که انجام می شه تا حد زیادی کمک می کند.

سوری در پایان متذکر شد : در واقع ما قربانی سیاست های غلطی هستیم که خارج از  سیستم سلامت گرفته می شود از جمله سفرهای اخیری که علیرغم مخالفت های شدید و آشکاری که با موضع گیری رسمی وزارت بهداشت همراه بود گوش نکردند و الان ما داریم اثرات و تبعات سوء آن را تحمل می کنیم و بخش بهداشت و درمان در چهارده ماه گذشته بیشترین بار کاری روی آن ها بوده است .

کلید واژه ها: بهداشت و درمان شورای مشورتی


نظر شما :