معاونت بهداشتی

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک

کرونا در استان مرکزی به زبان آمار و ارقام

۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۰:۱۰ کد : ۱۶۴۳۴ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۵۰۷
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک در جلسه ستاد مدیریت کرونای استان، آمار کرونایی هفته های جاری فروردین را بیان کرد.
کرونا در استان مرکزی به زبان آمار و ارقام

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان مرکزی، دکتر علی علیمحمدی گفت: پنج هزار و ۲۵۹ مورد مثبت در هفته سوم فروردین ماه امسال در این استان مشاهده شد که در هفته دوم فروردین شمار مبتلایان  ۲ هزار و ۱۸۱ نفر بوده‌ است.

وی افزود: ۴۵۶ بیمار کووید ۱۹ در هفته سوم فروردین ماه در مراکز درمانی استان مرکزی بستری شدند که تعداد این افراد در هفته دوم فروردین ۱۴۶ نفر بود.

وی تاکید کرد: ۲۹ نفر در هفته سوم فروردین ماه در استان بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند که تعداد این افراد در هفته دوم ۱۲ نفر بوده‌ است.

دکتر علیمحمدی شمار بیماران کووید ۱۹ سرپایی در هفته سوم فروردین ماه امسال را چهار هزار و ۸۰۳ نفر عنوان کرد و ادامه داد: بیماران کرونایی بستری در هفته دوم فروردین ماه در استان ۲ هزار و ۳۵ نفر بود.

وی گفت: ۵۸ هزار و ۵۳۲ مورد تست سری کووید ۱۹ از شانزدهم آذرماه سال گذشته تا نوزدهم فروردین ماه امسال در استان مرکزی انجام شد که ۱۱ درصد این تست‌ها معادل ۶ هزار و ۱۶۹ مورد مثبت بوده ‌است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان از مدیران و مسئولین استانی خواست تا اقدامات لازم و پیشگیرانه را انجام دهند چرا که موج چهارم به شدت تلفات و خسارات بیشتری نسبت به موج های قبلی خواهد داشت.

کلید واژه ها: کووید 19 معاون بهداشتی


نظر شما :