انجام خدمات سطح یک دندانپزشکی در پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت

۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۵:۴۹ کد : ۱۶۴۹۰ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۳۷۵
رییس گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت، خدمات سطح یک دندان پزشکی شامل معاینه، آموزش و وارنیش فلوراید تراپی توسط بهورزان در روستا و مراقبین سلامت در شهر به صورت رایگان انجام می گیرد.

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان مرکزی، دکتر مژگان میرشفیعی بیان کرد: در پایگاه ها ، خانه های بهداشت و و مراکز خدمات جامع سلامت خدماتی از قبیل ارائه مسواک انگشتی برای کودکان زیر ۳ سال، آموزش و وارنیش فلوراید تراپی برای دو گروه ۳ تا ۶ سال (هر ۶ ماه یکبار) و ۶ تا ۱۴ سال جهت جلوگیری از پوسیدگی دندان انجام می‌شود.

وی افزود: علاوه بر گروه های مذکور، مادران باردار (یکسال پس از بارداری) می توانند خدمات مربوط به دندان را با در دست داشتن دفترچه بیمه روستایی به صورت رایگان دریافت کنند.

وی تاکید کرد: خدمات سطح 2 دندانپزشکی شامل کشیدن دندان، ترمیم، جرم گیری و بروساژ، عصب کشی دندان شیری و فیشور سیلانت برای دارندگان دفترچه بیمه روستایی افراد گروه هدف (کودکان زیر 14 سال، مادران باردار و شیرده) رایگان می باشد.

دکتر میرشفیعی خاطرنشان کرد: نیاز است که توجه به سلامت دهان و دندان بیشتر از قبل صورت بگیرد و روزی سه بار مسواک زده شود و به صورت منظم از نخ دندان و دهان شویه مناسب با دندان، استفاده گردد.

رییس گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین تصریح کرد: توجه به بهداشت دهان و دندان و آموزش در این امر، توجه بسزایی دارد و مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی در این حوزه، خدمات شایانی را انجام می دهند.

وی در پایان گفت: با توجه به شرایط قرمز کرونا، از هم استانی های عزیز خواهشمندیم که تنها برای انجام اورژانس های دندانپزشکی در این ایام به مراکز دندانپزشکی مراجعه نمایند و خدمات زیبایی را به زمان های دیگری موکول نمایند.

کلید واژه ها: پایگاه سلامت دندانپزشکی


نظر شما :