هر سرماخوردگی را باید کرونا دانست

۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | ۲۳:۰۵ کد : ۱۶۶۱۳ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۴۶۱
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: به محض مشاهده هرگونه علائم سرماخوردگی، آنفلوانزا و گوارشی باید فرض بر ابتلا به کرونا گذاشته شده و سریعاً به بیمارستان مراجعه کنید.
هر سرماخوردگی را باید کرونا دانست

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان مرکزی، دکتر علی علیمحمدی با تاکید بر اینکه این فرضیه تا ۹۰ درصد واقعیت داشته است، بیان کرد: اگر در بین اطرافیان خود کسی ادعا می کند که سرماخورده است، از او فاصله بگیرید و دور بمانید و فرض کنید که مبتلا به کروناویروس است.

وی افزود: مردم باید نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی حساس باشند و از شرکت در مراسم عروسی، عزا و هر تجمعی اجتناب کنند و توجه داشته باشند که با هر فردی که در ارتباط هستید باید تصور کنید که ناقل کروناست حتی اگر هیچ علامتی نداشته باشد.

وی به کارکنان و کارمندان نیز توصیه کرد: در محیط های کاری خود حتما از دو ماسک استفاده کرده و مطمئن باشند که فضای کاری شان دارای تهویه و چرخش مناسب هوا باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: ممکن است در بین سالمندان و برخی بیماران زمینه ای علائم بیماری متفاوت باشد و بعضا منجر به کاهش سطح هوشیاری و حتی بی‌حالی و بی‌اشتهایی می‌شود به همین خاطر توصیه می کنیم که از این گروه ها و افراد مراقبت های ویژه تری صورت بگیرد.

دکتر علیمحمدی گفت: سطح اکسیژن روزانه کرونایی ها باید به طور مداوم اندازه گیری شود و در صورت بروز مشکل اقدامات لازم صورت بگیرد.

وی ضمن اشاره به ابتلای کودکان به کووید ۱۹ گفت: طبق آخرین تحقیقات، کودکان نیز باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده و از ماسک مناسب استفاده کنند و در صورت حضور در تجمعات فاصله اجتماعی را با سایر افراد حفظ کنند.

دکتر علیمحمدی در پایان با تاکید بر اینکه به جز پیشگیری راهکاری تا زمان واکسیناسیون کامل مردم وجود ندارد، از مردم خواست تا ایمن شدن کامل جامعه بر زدن ماسک، شستن مکرر دست ها و عدم حضور در اجتماعات را جدی بگیرند و در رعایت تمامی شیوه نامه های بهداشتی اهتمام بورزند.

کلید واژه ها: معاون بهداشت آنفلوانزا کرونا


نظر شما :