در ماه رمضان که موج چهارم آغاز شده، قند و شکر نخورید

۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۶:۴۵ کد : ۱۶۷۲۲ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۳۶۱
رییس گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: مصرف قند و شکر بدلیل پایین آوردن سطح ایمنی در ماه مبارک رمضان در شرایط کرونا توصیه نمی شود.
در ماه رمضان که موج چهارم آغاز شده، قند و شکر نخورید

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان مرکزی، نسرین یادگاری بیان کرد: رعایت اصول صحیح تغذیه در این ایام تاثیر مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن برای مقابله با عفونت ها به خصوص کووید ۱۹ دارد.

وی افزود:  برای تقویت سیستم ایمنی بهتر است در سوپ مواد غذایی حاوی ویتامین  A، C، ویتامین‌های گروه B نظیر حبوبات، هویج، گوجه فرنگی و همچنین از انواع سبزیجات برگ سبز نظیر تره، جعفری، اسفناج و گشنیز، سیر و نیز از سبزیجاتی همچون بروکلی، شلغم و پیاز به علت داشتن ترکیبات گوگردی و جوانه ها به دلیل داشتن انواع ویتامین‌های B و همچنین از تکه‌های‌ سینه مرغ استفاده کرد.

وی تاکید کرد: مصرف نمک در روزه داری برای هر فرد سالم یک قاشق چایخوری می باشد و افراد مبتلا به فشار خون باید از این هم کمتر استفاده کنند.

یادگاری خاطرنشان کرد: همچنین توصیه می شود افراد در ماه مبارک رمضان 3 وعده غذای اصلی افطار، شام، سحر و همچنین دو میان وعده سبک بین افطار تا شام و بعد از شام مصرف نمایند.

وی یادآور شد: برای بالابردن ایمنی بدن در این ایام بحرانی کرونا کلیه افراد روزانه حداقل 2 عدد میوه متوسط و حداکثر 4 عدد میوه مصرف نمایند.

رییس گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: برای پیشگیری از کرونا باید مصرف مایعات (آب همراه با عراقیات، آب میوه طبیعی، آب هویج و ... ) را افزایش داد.

وی افزود: برای پیشگیری از ابتلا به کرونا در ماه مبارک رمضان باید روزانه از همه گروه های غذایی مثل نان و برنج خصوصاً نان های سبوس دار مثل سنگک استفاده کرد؛ همچنین مصرف روزانه تخم مرغ به صورت مخلوط با غذاها به صورت آب پز مثل برونی اسفناج، املت و یا داخل سالاد در این ایام توصیه می شود.

وی تصریح کرد: افزایش مصرف پروتئین دریافتی مثل حبوبات، گوشت های قرمز و سفید و همینطور مغز دانه ها مثل بادام برای پیشگیری از کرونا  نیز توصیه می شود.

یادگاری در پایان ضمن اشاره به این که برای جلوگیری از کاهش قند خون در ساعات روزه داری و تامین منبع انرژی، مصرف خرما یا عسل همراه با یک لیوان آب گرم، شیر گرم و چای کمرنگ برای افطار توصیه می شود، گفت: روزه داری عارضه ای در افراد سالم ایجاد نمی کند و کلیه افراد کمتر از ۶۵سال و افرادی که قبل از این اپیدمی منعی برای روزه داری نداشته اند، می توانند با رعایت کامل توصیه های غذایی و موارد بهداشتی روزه بگیرند.


 

کلید واژه ها: معاونت بهداشتی سیستم ایمنی


نظر شما :