زنان خانه‌دار بیشترین گروه شغلی ابتلا به ویروس کرونا را در فروردین امسال داشته اند.

۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۵:۵۲ کد : ۱۶۷۶۶ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۴۹۰
زنان خانه‌دار بیشترین گروه شغلی ابتلا به ویروس کرونا را در فروردین امسال داشته اند.

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان مرکزی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این  گفت: هفت هزار و ۲۵۲ مورد مثبت ابتلا به ویروس کرونا هفته آخر فروردین ماه امسال در استان مرکزی به ثبت رسید.
دکتر «علی علیمحمدی» افزود: ۶۲۸ مورد مثبت در هفته آخر فروردین ماه امسال در استان مرکزی مشاهده شد که و ۶ هزار و ۶۲۴ نفر آنان به دلیل وخامت حال عمومی در مراکز درمانی استان خدمات تخصصی  بستری دریافت می‌کنند.
وی ادامه داد: ۱۱۴  بیمار کووید ۱۹ استان مرکزی در این مدت بر اثر  ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: ۷۴ هزار و ۱۸۴ مورد تست سری کرونا تاکنون در استان انجام شده و ۹ هزارو ۸۷۴ مورد این تست‌ها مثبت بوده‌است.
دکتر علیمحمدی یادآوری شد: گروه سنی ۳۰ تا ۳۹ سال با ۲ هزار و ۵۷۹ مورد در فروردین ماه امسال بیشترین موارد ابتلا به ویروس کرونا را به خود اختصاص داده و گروه‌های سنی ۴۰ تا ۴۹ سال، ۵۰ تا ۵۹ سال، ۲۰ تا ۲۹ سال، ۶۰ تا ۶۹ سال و ۷۰ تا ۷۹ سال در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
وی ادامه داد: گروه سنی ۸۰ تا ۸۹ سال با ۶۰ مورد فوت، بیشترین آمار جان باختگان کرونا در استان مرکزی را در فروردین ماه امسال به خود اختصاص داده و گروه سنی ۷۰ تا ۷۹ سال با ۴۰ مورد فوت، ۶۰ تا ۶۹ سال با ۳۹ مورد، گروه سنی ۵۰ تا ۵۹، ۴۰ تا ۴۹ و ۹۰ تا ۹۹ سال در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: پنج هزار و ۵۳۹ نفر از زنان و پنج هزار و ۵۲۰ نفر از آمردان استان مرکزی فروردین ماه امسال به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند.
دکتر علیمحمدی افزود: ۹۳ نفر زن و ۸۸ مرد استان مرکزی در این مدت به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: زنان خانه‌دار با سه هزار و ۶۷۶ نفر بیشترین گروه شغلی ابتلا به ویروس کرونا را در فروردین امسال داشته و مشاغل آزاد با سه هزار و ۲۴۶ نفر، کارمندان با یک هزار و ۳۸۲ نفر، کارگران ۹۰۰ نفر و بازنشستگان با ۸۵۴ مورد مثبت در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: زنان خانه دار با ۸۲ مورد فوت، بازنشستگان با ۶۸ مورد و مشاغل آزاد با ۲۷ مورد فوت به دلیل ابتلا به ویروس کرونا به ترتیب رتبه اول تا سوم را در این مدت داشته‌اند.

 

کلید واژه ها: زنان خانه دار ویروس کرونا معاون بهداشتی


نظر شما :