معاونت بهداشتی

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک

حفظ ایمنی و ارتقای سلامت افراد شاغل یکی از مهمترین رسالت های بهداشت حرفه ای است

۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۵:۱۴ کد : ۱۶۸۹۷ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۵۱۱
کارشناس مسئول بهداشت حرفه ای مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: با صنعتی شدن جوامع تغییرات زیادی در دنیای کار صورت گرفته است و توجه به سلامت افراد شاغل و حفظ ایمنی محیط کار یکی از رسالت های مهم حوزه بهداشت حرفه ای و ایمنی است.
حفظ ایمنی و ارتقای سلامت افراد شاغل یکی از مهمترین رسالت های بهداشت حرفه ای است

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان مرکزی، روح ا...دارابی بیان کرد: روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای با استفاده از دانش آموخته ها و تجربیات دنیای کار، بر روی تقویت سیستم های ملی ایمنی و بهداشت حرفه ای با هدف افزایش تاب آوری سیستم های ایمنی و بهداشت حرفه ای در برابر بحران های پیش رو در حال و آینده تمرکز خواهد داشت.

وی افزود: با شیوع کووید-۱۹، دولت ها، کارفرمایان، کارگران، سازمان ها و تشکل های مرتبط با آنها با چالش بزرگی روبرو شدند و به یک بحران جهانی تبدیل گردیده است، از این جهت  شعار امسال " پیش بینی، آمادگی و پاسخگویی به بحران ها - هم اکنون برای افزایش تاب آوری در نظام های ایمنی و بهداشت حرفه ای سرمایه گذاری کنیم" اعلام شده است.

وی تاکید کرد: کرونا تقریبا همه جوانب را تحت تاثیر قرار داده، از خطر انتقال ویروس در محیط های کاری تا خطرات مربوط به ایمنی و بهداشت حرفه ای که منجر به شکل گیری اقدامات مهمی برای کاهش انتشار این ویروس شده است.

کارشناس مسئول بهداشت حرفه ای مرکز بهداشت استان در ادامه خاطرنشان کرد: از اقدامات مستمر  و مهم  بهداشت حرفه ای، نظارت و پیگیری مسائل بهداشتی مربوط به جامعه کارگران، اصناف، ادارات، سازمان ها و...، رفع چالش های موجود، آموزش و راهنمایی افراد شاغل در خصوص نحوه گندزدایی و پروتکل های پیشگیری، تدوین و ابلاغ پروتکل های بهداشتی، برخورد با متخلفان و از این دست اقدامات پیشگیرانه می باشد.

دارابی افزود: تا پایان همه گیری این بیماری، از تمام ظرفیت و پتانسیل خود جهت پیشگیری و ارتقای ایمنی و سلامت کار استفاده خواهیم کرد.

کلید واژه ها: بهداشت حرفه ای کووید-۱۹ مرکز بهداشت استان


( ۱ )

نظر شما :