پیام معاون بهداشتی دانشگاه به مناسبت روز روان‌شناس

۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۷ کد : ۱۶۹۰۶ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۵۳۱
دکتر علی علیمحمدی در پیامی روز نهم اردیبهشت‌ روز روان‌شناس را خدمت همه روان شناسان گروه سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشت دانشگاه، پایگاه های سلامت، مراکز خدمات جامع سلامت و فعالان حوزه سلامت روان اعم از روانشناس و غیر روانشناس تبریک گفت و از خدمات شایسته روان شناسان و فعالان حوزه سلامت روان در سالی که گذشت، بخصوص در این ایام شیوع بیماری کرونا تقدیر و تشکر کرد.
پیام معاون بهداشتی دانشگاه به مناسبت روز روان‌شناس

متن پیام معاون بهداشت به شرح ذیل است:

15 ماه است که کشور درگیر مهمان ناخوانده کرونا ویروس  یا همان کووید ۱۹ است که سلامتی انسان‌ها را به خطر انداخته و ناراحتی‌های بسیاری را موجب شده است. انسان‌های مختلفی از همان روزهای آغازین شیوع این بیماری در کشور جانانه در مقابله با این ویروس به میدان آمدند. در این میان، همکاران پرتلاش حوزه روانشناسی و مشاوره ای در استان به ویژه دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز برای حفظ و ایجاد  امنیت روانی در جامعه از هیچ کوششی دریغ نکردند و همپای مدافعان سلامت به یاری مردم  شتافتند.

در این برهه از زمان که همه گیری ویروس کرونا گریبانگیر کشورهای جهان و ازجمله کشور عزیزمان ایران شده است و میلیون ها نفر  درگیر این ویروس منحوس شده اند و استرس ناشی از ابتلا به این بیماری و غم از دست دادن عزیزان، امنیت روانی بسیاری از افراد جامعه را به خطر انداخته است، نقش روانشناسان و مشاوران روانی در حفظ سلامت روان و ایجاد امید و نشاط در جامعه دوچندان شده است.

بیماری کرونا و شرایطی که اکنون در جامعه ایجاد شده است سلامت روان مردم را تهدید می‌کند و روانشناسان می‌توانند با نگاه مثبت و خوش بینانه به موضوع به مردم آرامش و امیدواری بدهند. در این میان غم از دست دادن عزیزان در مواجهه با این بیماری مصیبتی بزرگ بوده و از سوی دیگر بهبودی حاصل از شکست این بیماری امید را در دل‌ها زنده می‌کند.

اکنون باید فضای کرونایی و پسا کرونایی را تبدیل به فرصتی بزرگ برای دستیابی به اهداف ارتقا سلامت روان بدانیم و در زمینه‌هایی مانند مدیریت سوگ، مدیریت استرس و خودمراقبتی سلامت روان فعالیت کنیم. بی‌شک در این روزها، بیش‌از هر زمان دیگری در جامعه نیازمند امید، همدلی، همبستگی، مسئولیت‌پذیری و مشارکت افراد جامعه برای مقابله با این بیماری خانمان‌سوز هستیم.

اینجانب، متواضعانه از یکایک اعضای خانواده‌ی بزرگ و فرزانه‌ی روانشناسان شاغل در دانشگاه علوم پزشکی اراک که در این روزهای دشوار، به هر شکلی برای عبوری آسان‌تر از این بحران مشارکت داشته‌اند، کمال تشکر و تقدیر دارم و از خداوند متعال می‌خواهم که پاداش خدمتگزاری و نیکوکاری همه‌ی عزیزان را دفع بلای خانمان‌سوز و همه‌گیر کرونا قرار دهد.

ان‌شاالله این روزهای تلخ، هرچه زودتر سپری شود و شاهد روزهای خوش و توأم با بهروزی و موفقیت برای همه‌ی هموطنان عزیزمان باشیم.

رسید مژده که ایام غم نخواهد ماند                             چنان نماند و چنین نیز هم نخواهد ماند

کلید واژه ها: ویروس کرونا معاون بهداشتی روانشناس


نظر شما :