کاهش ۱۸ درصدی میزان ابتلا به کرونا در اردیبهشت

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۴:۲۰ کد : ۱۶۹۴۵ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۴۷۲
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک از کاهش ۱۸ درصدی میزان ابتلاء به ویروس کرونا در هفته اول اردیبهشت نسبت به هفته پایانی فروردین خبر داد.
کاهش ۱۸ درصدی میزان ابتلا به کرونا در اردیبهشت

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان مرکزی ، دکتر علی علیمحمدی در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی، بیان کرد: میزان ابتلا به ویروس در هفته اول اردیبهشت ماه بالغ بر ۵۹۳۶ نفر گزارش شده که این رقم در هفته پایانی فروردین ماه ۱۴۰۰ برابر با ۷۲۵۲ مورد بوده است و ۱۸ درصد کاهش به ثبت رسیده است.

وی افزود: با کاهش ۷ درصدی در موارد فوت، ۱۱۴ مورد مرگ و میر هفته پایانی فروردین ما به ۱۰۶ مورد در هفته اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ رسیده و تقلیل یافته است.

وی تاکید کرد: ۶۲۸ مورد بستری در هفته آخر فروردین ماه به ۶۶۰ نفر در هفته اول اردیبهشت ماه رسیده است که گویای افزایش ۵ درصدی در موارد بستری است، همچنین ۶۶۲۴ موارد سرپایی به ۵۲۷۶ مورد در بازه زمانی مذکور رسیده است که ۲۰ درصد کاهش داشته است.

دکتر علیمحمدی خاطرنشان کرد: ۹۷ هزار و ۱۴ مورد تاکنون در استان رپید تست انجام شده است که ۱۶ درصد موارد مثبت اعلام شده است، در واقع در هفته اول اردیبهشت ماه ۱۰ هزار مورد تست رپید در استان انجام گرفته که ۲۵۰۰ مورد معادل ۲۵ درصد مثبت اعلام شده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه در هفته اول اردیبهشت ماه نسبت به هفته پایانی فروردین ماه روند امیدوار کننده اما شکننده ای را داشته است، از مردم خواست تا همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

کلید واژه ها: بیماری کرونا رپید تست پروتکل های بهداشتی


نظر شما :