پیام تبریک مدیر گروه سلامت محیط و کار دانشگاه به مناسبت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای

۰۱ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۱:۲۴ کد : ۱۷۴۳۸ اخبار واحد بهداشت حرفه ای
تعداد بازدید:۴۲۰
مهندس حسن مهر علی مدیرگروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه در پیامی فرا رسیدن روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای را تبریک گفت .
پیام تبریک مدیر گروه سلامت محیط و کار دانشگاه  به مناسبت روز جهانی  ایمنی و بهداشت حرفه ای

بنام خدا

        هشتم اردیبهشت ماه مصادف با ۲۸ آوریل  از سوی سازمان بین‌المللی کار(ILO) به عنوان روز جهانی  ایمنی و بهداشت حرفه‌ای نامگذاری شده است. روز جهانی ایمنی و سلامت شغلی در واقع یک هدف گذاری سالیانه بین‌المللی برای نهادینه کردن کار سالم و ایمن در سرتاسر جهان است. و حال که بیش از یکسال پنجه در پنجه ی کرونا در راستای سلامت نیروی کار و خانواده های آنان؛ مهندسین و بازرسان بهداشت حرفه ای در سطوح مختلف کارخانه، کارگاه، صنوف، بیمارستانها و مراکز بهداشتی و درمانی، زندان ها ، کارگاههای کشاورزی  ، معادن، ادارات، مراکز تجمعی و خرید و.... لباس رزم پوشیده و در این کارزار  لحظه ای از تلاش  و کوشش خویش کوتاه نیامده اند؛ اهمیت مقاومت و تاب آوری سیستم های ایمنی و بهداشت حرفه ای را روشن تر از گذشته مورد توجه قرار می دهد به همین منظور شعار روز جهانی امسال  از سوی سازمان بین المللی کار ": پیش بینی، آمادگی و پاسخگویی به  بحرانها ، با  سرمایه گذاری  در جهت افزایش تاب آوری نظام های ایمنی و بهداشت حرفه ای ، انتخاب شده است  

بی­ شک « روز جهانی بهداشت حرفه ای » را می توان فرصت مغتنمی برای بیان اهمیت، جایگاه رفیع  و سهم بی بدیل بهداشت حرفه ای در تحقق توسعه ی پایدار استان و کشور دانست. این روز باید آئینه تلاش ارزنده و صادقانه خواهران و برادران بزرگوار عرصه سلامت محیط کار در سرتاسر استان باشد. تلاش و مجاهدتی که سلامت شاغلین و کارگران را در رسیدن به جامعه ی سالم و توسعه ی پایدار در همه ی شرایط  تضمین می کند.

امیدوارم با عزم جدی، همکاری و هماهنگی بین بخشی محیط کار ایمن و  عاری از کرونا  در جهت توسعه اقدامات پیشگیرانه و آموزش همگانی سلامت ایجاد نماییم.

اینجانب بر خود وظیفه می دانم فرا رسیدن روز جهانی ایمنی و  بهداشت حرفه ای را به همه تلاشگران عرصه سلامت، همکاران ارجمندم  در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک، مسئولین بهداشت حرفه ای کارخانجات و شرکت های دولتی و خصوصی تبریک و تهنیت عرض نموده و موفقیت روز افزون همه عزیزان را از درگاه ایزد منان مسئلت نمایم.  

مهندس حسن مهر علی

مدیر گروه سلامت محیط و کار


نظر شما :