کاهش آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در هفته چهارم اردیبهشت ماه در مقایسه با هفته سوم

۰۱ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۴:۱۰ کد : ۱۷۴۵۸ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۳۱۹
آمار فوت شده‌های کرونا ویروس در هفته سوم اردیبهشت ماه در استان ۷۴ نفر بوده‌است
کاهش آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در هفته چهارم اردیبهشت ماه در مقایسه با هفته سوم

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان مرکزی، دکتر علی علیمحمدی در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی، بیان کرد: استان مرکزی در هفته سوم اردیبهشت ماه ۳۱۲۱ مورد مثبت داشته است که این رقم در هفته چهارم به ۱۷۰۱ مورد رسیده است و ۴۵ درصد کاهش رقم خورده است.

وی افزود: موارد بستری در هفته سوم ۳۳۷ مورد ثبت شده که در هفته چهارم به ۲۳۶ نفر رسید که کاهش ۳۰ درصدی را نشان می دهد.

وی تاکید کرد: همچنین در بازه زمانی مذکور ۲۷۸۴ مورد بیمار سرپایی به ۱۴۶۵ نفر کاهش یافته است که ۴۷ درصد افت نشان می دهد و در مرگ و میر نیز کاهش نسبی ۲۳ درصدی رقم خورده است به طوری که ۷۴ فوتی هفته سوم اردیبشهت ماه به ۵۷ نفر در هفته چهارم رسیده است.

دکتر علیمحمدی در ادامه خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۰۴ هزار و ۶۷ تست رپید در استان انجام شده است که ۶۰ هزار و ۳۳۱ مورد توسط دانشگاه علوم پزشکی اراک و ۳۸ هزار و ۴۰۶ مورد در دانشگاه علوم پزشکی ساوه و ۱۵ هزار و ۳۱۰ مورد در خمین انجام شده و ۱۶ درصد تست ها مثبت بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: از لحاظ موارد بستری شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک 17 درصد و دانشکده های علوم پزشکی ساوه و خمین به ترتیب 39 و 74 درصد در هفته پایانی اردیبهشت ماه کاهش داشته اند.

وی در پایان ضمن اشاره به کاهش 47 درصدی موارد سرپایی در استان، افزود: در موارد فوت نیز زیر مجموعه های دانشگاه علوم پزشکی اراک 18 و دانشکده علوم پزشکی ساوه 60 درصد کاهش داشتند و دانشکده علوم پزشکی خمین نیز بدون تغییر در تعداد فوتی ها، هفته آخر اردیبهشت را سپری کردند.

کلید واژه ها: معاون بهداشتی قرنطینه خانگی


نظر شما :