رئیس گروه بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشتی

۵۴ درصد از جمعیت استان مرکزی کم تحرک هستند

۰۵ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۷ کد : ۱۷۶۰۲ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۵۹۷
رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۵۴ درصد از جمعیت استان مرکزی بر اساس اطلاعات موجود کم تحرک هستند که تا چهار سال آینده بایستی این آمار ۲۰ درصد کاهش یابد.
۵۴ درصد از جمعیت استان مرکزی کم تحرک هستند

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان مرکزی، دکتر «پری میرشفیعی» افزود: در راستای رسیدن به اهداف اصلی سند پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر و عوامل خطر مرتبط با آن، باید تا سال ۱۴۰۴ کم تحرکی در استان مرکزی ۲۰ درصد کاهش یابد.

وی تاکید کرد: ثابت نگه داشتن وزن افراد به منظور رسیدن به هدف نهایی که همان کاهش ۲۵ درصد در مرگ و میر زودرس افراد جامعه است نیز در اهداف سلامت استان مرکزی پیش بینی شده است.

رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با وجود شیوع کرونا و توصیه‌های مکرر به ماندن در خانه بهتر است از نرم افزارهای هوشمند تحرک بدنی برای انجام تحرکات مناسب بدنی استفاده کرد.

میرشفیعی افزود: اپلیکیشن فیت آسا قابل دانلود از کافه بازار، نرم افزاری است که توسط دانشگاه علوم پزشکی اراک به عنوان پایلوت کشوری در دسترس بوده و قابل اجرا در این موضوع است.

وی اظهار داشت: گروه‌های سنی مختلف از کودکان تا افراد سالمند در این طرح جزء گروه هدف، نوجوانان، جوانان و میانسالان جز تمرکز اصلی و کارمندان، دانشجویان، دانش آموزان، شهروندان جز زیر گروه‌های فرعی هستند.

رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: کم تحرکی یک عامل مهم و تاثیرگذار در بروز بیماری‌های قلبی و مرگ زودرس است و تغییر سبک زندگی کم تحرک به فعالیت بدنی منظم، نقش مهمی در سلامت قلب و عروق دارد.

استان مرکزی ۱۲ شهرستان و بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

  

کلید واژه ها: کم تحرکی بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشتی


نظر شما :