پیام تبریک معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی بمناسبت روز پاتولوژی

۲۷ آبان ۱۳۹۷ | ۰۹:۴۲ کد : ۱۷۹۴ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۷۶۱

‍ پیام  معاونت بهداشتی ورییس مرکز بهداشت استان مرکزی به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی پاتولوژی

دکتر  جواد نظری معاون بهداشتی ورییس مرکز بهداشت استان مرکزی در پیامی روز جهانی پاتولوژی را به فعالان این عرصه تبریک گفت.
به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان مرکزی، متن پیام بدین شرح است:
 بسم الله الرحمن الرحیم
27 آبان مطابق با 18 نوامبر روز جهانی پاتولوژی فرصتی می باشد برای قدردانی از یکی از مهم ترین بخش‌های حوزه سلامت، متخصصانی که با دانش و مهارت خود ،با ارائه خدمات بی دریغ برای رسیدن به تشخیص صحیح وبهنگام بیماری ها وکمک به روند درمان ،همچنین پیشگیری از امراض گوناگون ،به منظور تامین سلامت جامعه می پردازند.
 
«ثبت سرطان» ضرورت اولیه نظام ارائه آمار سرطان ،از مهم ترین زیر ساخت‌های مورد نیاز برای استقرار برنامه کنترل سرطان در هر جامعه ای می باشد  که نقش مهمی در طراحی و پایش برنامه‌های کنترلی سرطان از جمله ارزیابی برنامه‌های غربالگری سرطان، پیگیری بیماران مبتلا به سرطان و ارزیابی شاخص‌های پیش آگهی و اختصاص منابع مالی و انسانی دارد.
 
امروزه با توجه به نقش وجایگاه متخصصین پاتولوژی در فرآیند ثبت سرطان خدمات ارزنده وتاثیر گذاری این قشر از جامعه پزشکی  در سلامت عمومی جامعه بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است .

بی شک با توجه به  ایجاد دبیرخانه ثبت سرطان در دانشگاه علوم پزشکی اراک از سال 1395 وتغییر رویکرد ثبت سرطان با انعفاد تفاهم نامه همکاری بین معاونت بهداشت ،درمان وتحقیقات وزارت بهداشت ،درمان وآموزش پزشکی ونیاز به همکاری وتعامل همکاران آسیب شناسی با دبیرخانه ثبت سرطان مستقر در معاونت بهداشت دانشگاه  نقش ورسالت  این عزیزان را در فرآیند برنامه ثبت سرطان برجسته وپررنگ تر نموده است.
اینجانب ضمن نکوداشت و تبریک این روز عزیز به جامعه بزرگ پاتولوژی و به ویژه پاتولوژیست های  محترم استان مرکزی که خالصانه انجام وظیفه می کنند تبریک گفته و  امیدوارم رسالت حرفه ای این عزیزان که همانا ارتقای سلامت ، تشخیص بهنگام  وکمک به درمان  بیماران است تحقق یافته و مسیر تعالی و پیشرفت را طی نمایند.


( ۱ )

نظر شما :