بهترین و تنهاترین راه مقابله با موج پنجم کرونا، پیشگیری است

۱۶ تیر ۱۴۰۰ | ۱۵:۲۲ کد : ۱۸۵۳۱ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۴۰۳
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: عادی انگاری و بی توجهی به شیوه نامه های بهداشتی خطر بروز موج پنجم کرونا را به دنبال دارد؛ بیایید بهداشت را رعایت کنیم تا گرفتار موج پنجم نشویم.
بهترین و تنهاترین راه مقابله با موج پنجم کرونا، پیشگیری است

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان مرکزی، دکتر علی علیمحمدی بیان کرد: کرونا در سایه سهل انگاری و عادی انگاری سیر صعودی به خود گرفته و نشان از بروز موج جدید و روزهای سخت کرونایی است از این رو لازم است که افراد نسبت به رعایت پروتکل و شیوه نامه های بهداشتی حساس باشند.

وی خاطرنشان کرد: ضرورت دارد تا رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مکان‌های پرتردد، محیط‌های کارگری، اداری و اصناف با جدیت تمام به منظور پیشگیری از موج پنجم کرونا در دستور کار دستگاه های اجرایی مربوطه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه تنها راه مقابله با رخداد موج جدید پیشگیری است، به مردم توصیه کرد: تنها در صورت ضرورت از منزل خارج شوید و در صورت مشاهده هرگونه علائم به نزدیک ترین مرکز درمانی مراجعه کنید.

دکتر علیمحمدی، بهترین راه پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا را قرار نگرفتن در معرض آن دانست و گفت: از تماس نزدیک با افرادی که علائمی شبیه به آنفولانزا دارند، خودداری کرده و از لمس چشم و صورت خود با دست های استریل نشده، بپرهیزید.

وی افزود: احتمال وجود ویروس کرونا در هر جایی امکان پذیر است، مخصوصا در مکان های پر رفت و آمد که نیازمند رعایت و جدی گرفتن آن از سوی مردم است از این رو توصیه می شود که در مکان های شلوغ و حمل و نقل عمومی از لمس وسایل و هرگونه سطح بپرهیزید و از حضور در هایپر مارکت، سوپر مارکت، میوه فروشی و پاساژهای شلوغ بپرهیزید و در ساعت های خلوت اقدام به خرید کنید.

وی با اشاره به اینکه در این روزها تشدید حساسیت عمومی روی بهداشت مواد غذایی یکی از چالش های اصلی مردم شده است، گفت: ایستادن در صف و قراردادن نان بر پیشخوان مخصوصا نانوایی ها ممکن است عامل انتقال ویروس کرونا به آنها شود از این رو توصیه می شود که استفاده از کارت بانکی به جای پرداخت وجه نقد، شست و شوی دست ها قبل از دست زدن به نان و رعایت بهداشت فردی هنگام ایستادن در صف را در دستور کار خود قرار دهند.

وی در پایان رعایت نکات بهداشتی هنگام استفاده از وسایل عمومی را یک اصل مهم برشمرد و گفت: اگر دارای بیماری زمینه‌ای مانند دیابت، فشارخون بالا و بیماری قلبی و عروقی هستید از اتوبوس و وسایل نقلیه عمومی استفاده نکنید و قبل از سوار شدن و پس از پیاده شدن از اتوبوس ضمن رعایت بهداشت فردی، دست های خود را ضد عفونی کرده و حتی الامکان از دستکش استفاده کنید و در صورت نداشتن دستکش برای تماس با دستگیره ها از دستمال کاغذی استفاده نمایید.

کلید واژه ها: شیوه نامه های بهداشتی ویروس کرونا معاون بهداشتی


نظر شما :