تعامل و همکاری، تنها راه مدیریت کرونا در موج پنجم

۲۴ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۷:۱۹ کد : ۱۹۳۶۲ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۴۲۰
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: برای مدیریت بیماری کرونا و کاهش عوارض ناشی از این بیماری نیاز به تعامل و همکاری بیشتر میان مردم و متولیان سلامت و تصمیم گیران می باشد.
تعامل و همکاری، تنها راه مدیریت کرونا در موج پنجم

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان مرکزی، دکتر علی علیمحمدی  بیان کرد: پرسنل بهداشت و درمان روزانه تمامی تلاش و دقت خود را به کار گرفته تا بیماری را کنترل کنند، اما با توجه به وخامت پیک پنجم، نیاز است که مردم همکاری و تعامل بیشتری با متولیان سلامت داشته باشند.

وی افزود: کل کشور در شرایط بحرانی بیماری کرونا قرار دارد و شرایط شکننده و لغزنده است.

وی تاکید کرد: بیمارستان‌ها و مراکز درمانی اشباع و ظرفیت شان تکمیل شده است.

وی تاکید کرد: مرکز قرنطینه که در مجاورت بیمارستان امیرالمومنین(ع) احداث شده، به صورت میانگین ۴۰۰ بیمار را روزانه پذیرش و بستری موقت می کند، بنابراین نیاز است که مردم فهیم استان نسبت به رعایت جدی و مستمر پروتکل های بهداشتی در کنار برگزاری مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) توجه ویژه داشته باشند تا این شب ها را بدون کوچکترین تهدیدی پشت سر بگذارند.

دکتر علیمحمدی در ادامه خاطرنشان کرد: همکاران بهداشت و درمان تاب آوری شان کم شده است و احتمالاً در چند روز آینده پذیرش بیمار در مراکز دولتی تکمیل شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: متاسفانه در بخش های مراقبت های ویژه تخت خالی برای پذیرش بیماران وجود ندارد و سن بستری به سنین ۴۵ الی ۶۵ سال رسیده است.

وی در پایان تصریح کرد: متاسفانه موارد قابل توجهی از مرگ و میر نیز در این سنین اتفاق می افتاد و این هشداری جدی برای جامعه میانسال بوده که نسبت به رعایت پروتکل ها کوشا باشند.

کلید واژه ها: معاون بهداشتی کرونا قرنطینه


نظر شما :