بازدید معاون بهداشت وزیر و هیات همراه از مرکز جامع خدمات سلامت شهری حضرت ولیعصر (عج)شهر اراک ، استان مرکزی ، ۱۳ آذر ماه

۱۴ آذر ۱۳۹۷ | ۱۴:۲۸ کد : ۱۹۶۷ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۹۸۶
بازدید معاون بهداشت وزیر و هیات همراه از مرکز جامع خدمات سلامت شهری حضرت ولیعصر (عج)شهر اراک ، استان مرکزی ، ۱۳ آذر ماه

معاون بهداشت وزارت بهداشت صبح امروز از مراکز بهداشتی حاشیه شهر اراک بازدید کرد.

 

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت ، دکتر علیرضا رئیسی در ابتدای سفر به استان مرکزی از مرکز خدمات جامع سلامت حضرت والیعصر (عج) بازدید کرد.

در این بازدید دکتر رئیسی عملکرد سامانه یکپارچه بهداشت "سیب"  و نحوه بهره برداری از این سامانه را در این مرکز مورد ارزیابی قرار داد و از نزدیک در جریان فعالیت های پزشکان و مراقبین سلامت  قرار گرفت.

معاون بهداشت ضمن اشاره به صنعتی بودن استان گفت : توجه ویژه به بهداشت محیط و حرفه ای از مواردی است که در حوزه بهداشت استان مرکزی به جدیت پیگیری می شود و در این راه با همکاری مستمر کارخانجات صنعتی می توانیم در را ارتقاء شاخص ها در این بخش گام برداریم.

معاون بهداشت تشکیل پرونده الکترونیک سلامت در آینده و تقویت بسته های خدمت طرح تحول نظام سلامت را از اولویت های وزارت بهداشت خواند و افزود : حرکت بسوی نظام ارجاع الکترونیک و استقرار کامل آن از اهداف اصلی حوزه بهداشت در سراسر کشور است.

دکتر رئیسی افزود: اعتقاد ما بر این است که 75 درصد خدمات درمانی باید در سطح یک انجام شود و آن دسته از خدماتی که در این سطح قابل ارائه نیست باید به سطوح بالاتر تخصصی ارجاع شود.

سپس معاون بهداشت از بخش های  سلامت خانواده ،بهداشت دهان و دندان ، تغذیه ، سلامت روان ، بهداشت محیط و حرفه ای  و سایر بخش های این مرکز جامع بازدید کرد.

در ادامه دکتر رئیسی از مرکز جامع خدمات سلامت شهری ارسطو در حاشیه شهر اراک بازدید کرد .

در این مرکز دکتر رئیسی و هیئت همراه فعالیت های مراقبین سلامت و نحوه بهره برداری از سامانه های الکترونیکی در راه خدمت رسانی به مراجعین  را مورد ارزیابی قرار داد و اظهار داشت : سلامت مادران باردار در مناطق حاشیه شهر از اهمیت بسزایی برخوردار است و کلیه مراقبین سلامت می بایست ضمن پوشش کامل بهداشتی و درمانی این گروه از خدمت گیرندگان به ثبت الکترونیکی اقدامات انجام شده برای ایشان اهتمام ورزند .

معاون بهداشت حضور کارشناسان تغذیه و سلامت روان  در مراکز بهداشتی پس از اجرای طرح تحول سلامت را با اهمیت خواند و گفت :  با استقرار  کارشناسان تغذیه در  مراکز جامع در مسیر کنترل بیماری های غیرواگیر و کاهش بار  بیماری های قلبی عروقی ، دیابت ، فشار خون قدم های موثری برداشته شده است.

دکتر رئیسی ارتقاء شاخص بهداشت دهان و دندان را از اهداف اصلی معاونت بهداشت خواند و افزود : تمام ظرفیت های موجود در حوزه دندانپزشکی مراکز جامع خدمات سلامت باید در خدمت آحاد مردم باشند.

گفتنی است صبح امروز هیئت هایی شامل رئیس مرکز مدیریت شبکه ، مدیر کل دفتر سلامت جمعیت خانواده و مدارس ، مدیرکل دفتر مدیریت بیماریهای غیرواگیر، رئیس مرکز سلامت محیط و کار ، مدیر کل دفتر سلامت روان و رئیس اداره بهداشت دهان و دندان  جهت ارزیابی فعالیت های حوزه بهداشت به شهرهای محلات ، دلیجان ،کمیجان، فراهان، شازند ،تفرش ، آشتیان ، و خنداب عزیمت کردند.

 

 


نظر شما :