نقش موثر بهورزان شازندی در مدیریت کرونا

۱۰ شهریور ۱۴۰۰ | ۲۲:۱۷ کد : ۱۹۷۹۰ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۳۶۴
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان شازند از نقش موثر بهورزان شهرستان شازند در کنترل کرونا گفت.
نقش موثر بهورزان شازندی در مدیریت کرونا

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان مرکزی، دکتر مرتضی واعظ گفت: عملکرد مطلوب بهورزان شاغل در خانه های بهداشت شهرستان شازند زمینه مدیریت تخت های بیمارستانی و کنترل شرایط بحرانی کرونا را ایجاد کرد‌.

وی افزود: بهورزان به عنوان تلاشگران خط مقدم نظام سلامت در نخستین محل دسترسی مردم، با تلاش مضاعف خود و با کمترین امکانات و با فعالیت شبانه روزی،  نقش مهمی در پیشگیری از بیماری منحوس کرونا و صیانت از سلامت مردم داشته و دارند.

وی تاکید کرد: حدود ۳۵۰ بهورز در خانه های بهداشت شهرستان شازند خالصانه در حال فعالیت هستند که از زمان شیوع اپیدمی کرونا وظایف بهورزان چندین برابر شده و در کنار انجام نظارت های معمول و همیشگی، پروتکل هایی که از کمیته استانی مبارزه با کرونا ابلاغ می شود را نیز اجرا می کنند که جای تقدیر و تشکر دارد.

دکتر واعظ در ادامه خاطرنشان کرد: به مدد و کمک های بهورزان ایثارگر و با شناسایی سریع بیماران و اعزام به بیمارستان‌ها بخشی از نتایج ارزشمند فعالیت‌های مراقبان سلامت در زمینه مقابله با کروناست که بسیاری از بیماری ها در مراحل اولیه شناخته شدند و با درمان سرپایی بسیار خوب و سریع توانستیم تخت های بیمارستانی را مدیریت و نگذاریم در این زمینه به مراحل بحرانی برسیم.

رییس شبکه بهداشت و درمان  شهرستان شازند گفت: با پوشش دهی مطلوب بهورزان در روستا های شهرستان شازند شاهد رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی در این مناطق بودیم  که با همکاری خوب آن ها با بهیار ها در پخش ماسک، ضدعفونی سطوح و غسالخانه و آرامستان ها توانستیم با کمترین تلفات پیک های کرونایی را یکی پس از دیگری پشت سر بگذاریم.

وی در پایان افزود: به دلیل شرایط کرونایی موجود و جلوگیری از انتشار ویروس مجبور به برگزاری مراسم روز بهورز به صورت وبیناری شدیم که در این مراسم از تمامی بهورزها، کارشناسان آموزشگاه بهورزی تقدیر به عمل آمد و ۱۰_۵ بهورز نمونه و مربی نمونه بهورزی انتخاب شد.

 

کلید واژه ها: بهورزان


نظر شما :