معاون علوم‌پزشکی اراک: دانش‌آموزان مقطع آخر متوسطه برای واکسن ثبت‌نام کنند

۲۹ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۱ کد : ۲۰۳۰۴ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۴۰۹
معاون علوم‌پزشکی اراک: دانش‌آموزان مقطع آخر متوسطه برای واکسن ثبت‌نام کنند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی اراک گفت: دانش‌آموزان مقطع آخر دوره متوسطه می‌توانند برای دریافت واکسن کرونا ثبت‌نام کنند.

دکتر علی علیمحمدی اظهار کرد: طبق تصمیمات اتخاذ شده و با توجه به نزدیک بودن فصل بازگشایی مدارس، روند واکسیناسیون دانش‌آموزان در کشور و استان مرکزی از شامگاه گذشته آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه در گام نخست دانش آموزان متولد مهر ۱۳۸۲ تا ۳۱ شهریورماه ۱۳۸۳ مجاز به دریافت واکسن هستند، افزود: این رنج سنی در واقع شامل دانش‌آموزان سال آخر مقطع متوسطه می شوند که می توانند با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir ثبت نام جهت واکسیناسیون را انجام دهند.

علیمحمدی با بیان اینکه واکسیناسیون پله پله انجام می‌گیرد، گفت: افراد پس از ثبت‌نام حداکثر ظرف یک روز، پیامک مراجعه به مراکز واکسیناسیون را دریافت می‌کنند.

وی افزود: پیش بینی می‌شود حدود ۱۲۰ هزار واجد شرایط واکسیناسیون در رنج سنی ۱۲ تا ۱۸ سال در استان وجود داشته باشند که در پروسه واکسیناسیون دانش‌آموزان واکسینه می‌شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: واکسن در نظر گرفته شده برای واکسیناسیون دانش‌آموزان، سینوفارم و مورد تایید است و در امر تامین واکسن نیز مشکلی وجود ندارد.

کلید واژه ها: معاون بهداشتی واکسیناسیون دانش‌آموزان


نظر شما :