پیام تبریک معاون بهداشت دانشگاه به مناسبت ۲۴ مهر ماه روز جهانی غذا

۲۵ مهر ۱۴۰۰ | ۲۰:۵۱ کد : ۲۱۱۰۰ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۴۲۴
دکتر علی علیمحمدی در پیامی ۲۴ مهر ماه روز جهانی غذا که با شعار " آگاهی، مدیریت، اصلاح الگوی مصرف غذایی برای مبارزه با کرونا  " نام گذاری شده است را تبریک گفت.
پیام تبریک معاون بهداشت دانشگاه به مناسبت ۲۴ مهر ماه روز جهانی غذا

دکتر علی علیمحمدی در پیامی 24 مهر ماه روز جهانی غذا که با شعار " آگاهی، مدیریت، اصلاح الگوی مصرف غذایی برای مبارزه با کرونا  " نام گذاری شده است را تبریک گفت.

بیست و چهارم مهر ماه، برابر با شانزدهم اکتبر، سالروز جهانی غذاست. این روز به افتخار تاسیس سازمان فائو در سال ۱۹۴۵ نامگذاری شده و در سراسر جهان گرامی داشته می‌شود.

هدف اساسی سازمان فائو، زدودن فقر و گرسنگی در همه جهان است. جهت گیری و اولویت های این سازمان، ثمره بیش از شصت سال مطالعه و تجربه است. از آنجا که فقر و گرسنگی با یکدیگر در ارتباط هستند، فائو هدف خود را تأمین غذا برای همگان می داند.

بهداشت مواد غذایی، مسئله بسیار شایان توجهی در علم تغذیه به شمار می آید. در کنار نوع استفاده و چگونگی بهره گیری از مواد غذایی، رعایت بهداشت در مصرف و نگه داری غذا نیز اهمیت خاصی دارد.

از مهم ترین اقدامات بهداشتی هر جامعه ـ که بخش عمده آن سلامت و ایمن سازی از بیماری هاست ـ دست یابی به موفقیت هایی در زمینه بهداشت تغذیه است. تأمین مواد غذایی سالم و متناسب، برنامه ریزی برای بهبود وضع تغذیه، آموزش های لازم در زمینه مسائل غذایی و پیش گیری از سوء تغذیه، اموری هستند که نقش تعیین کننده ای در بهداشت فردی و اجتماعی و سلامت افراد جامعه دارند.

جایگاه تغذیه و تأثیر آن در سلامت و زندگی سالم‌تر در روز های پرتلاطم شیوع کرونا مهم و اساسی است و از آنجائیکه پیشگیری مقدم بر درمان است و مهمترین اصل برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، تقویت سیستم ایمنی بدن است و تغذیه مناسب یکی از فاکتورهای مهم در تقویت سیستم ایمنی می باشد امیدواریم با رعایت نکات پیشگیرانه در مبحث بهداشت و تغذیه، به سلامت، این بحران جهانی را طی کنیم.

کودکان، سالمندان، خانم های باردار ، افراد دچار بیماری های سرطانی و دارای نقص سیستم ایمنی و نیز افراد چاق و مصرف کننده های کورتون و آنهایی که دچار بیماری های مزمن مانند دیابت و... هستند، بیشتر در معرض خطرند. رعایت نکات بهداشتی و تغذیه ای برای همه افراد جامعه خصوصا افراد قید شده، بسیار ضروریست.

کارشناسان تغذیه شاغل در پایگاه های سلامت و مراکز خدمات  جامع سلامت با تلاش های خود می توانند مردم را به این آگاهی برسانند که با داشتن شیوه زندگی سالم یعنی تغذیه صحیح و افزایش فعالیت بدنی می توان از ابتلا به بسیاری از بیماری ها جلوگیری کرد.

اینجانب بر خود لازم می دانم از  زحمات همکاران تغذیه شاغل در دانشگاه علوم پزشکی اراک ما که در این شرایط بحرانی با ارائه خدمات و اطلاع رسانی در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، دست از تلاش برنداشته و با تعبیری بی نظیر از مفهوم عشق به انسانیت، ایثار و شرافت حرفه ای، به نحو مسوولانه ای در این عرصه ایفای نقش کردند وکوشش گسترده ای را برای آحاد جامعه به کار بسته اند تا در مقابله با پدیده ویروس کرونا، پیام آور باشند، تقدیر و تشکر نمایم.

 

 

کلید واژه ها: معاون بهداشتی کارشناسان تغذیه


نظر شما :