پیام تبریک معاون بهداشت به مناسبت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای

۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۱:۵۴ کد : ۲۵۷۳۵ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۸۴۹
دکتر علیمحمدی معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی ضمن تبریک فرارسیدن هشتم اردیبهشت ماه، روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای، مراتب تقدیر و تشکر خویش را خدمت همکاران بهداشت حرفه ای اعلام نموده و برایشان روزگاری توأم با سلامتی و سرشار از ایمان به خدا و آینده ای روشن آرزو نموده است.
پیام تبریک معاون بهداشت به مناسبت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای

بنام ایزد یکتا  

بیش از دو سالی است که کووید 19 میهمان کشورمان شده است ، ویروسی که با آمدنش روال عادی زندگی و اشتغال هموطنانمان را مختل کرده است لیکن هستند افرادی که اگر چه جنگ و خط مقدم تمام شده اما امروز در لباس مدافعان سلامت با اتکال به خداوند متعال و بی هیچ ترس و واهمه‌ای در خط مقدم حفظ سلامت آحاد جامعه تلاش می‌کنند.

کارشناسانی که پر از مهر و امید و با سربلندی و سخت کوشی و روحیه خستگی‌ناپذیر در این شرایط سخت، رسالت بسیار سنگین حفظ سلامت شاغلین که زیر بنای توسعه اقتصادی پایدار کشور هستند مرهون همت بلند و تلاش های صادقانه آنهاست. جهادگرانی که با تمام توان خود در این راه کوشیده و با رنج های فراوان در مسیر سلامت شاغلین بویژه سلامت جامعه کارگری, دست از تلاش و کوشش برنداشته اند.

بیماری همه­گیر کووید-19 از زمان شیوع در اوایل سال 2020، بعنوان یک بحران جهانی در همه جا تأثیرات عمیقی داشته است. این بیماری همه­گیر، تقریباً همه جنبه­های دنیای کار را تحت تأثیر قرار داده است، از خطر انتقال ویروس در محیط­های کاری تا خطرات مربوط به ایمنی و بهداشت حرفه­ای (OSH) که منجر به شکل­گیری اقدامات مهمی برای کاهش انتشار این ویروس شده است.

متاسفانه طی ماه های اخیر کرونا ویروس باعث شده است که شکل ظاهری مشاغل دچار تغییرات محسوسی شود و همچنین فرصت های شغلی بسیاری در این همه گیری به وجود آید که در این شرایط خطر های ایمنی سلامت شغلی نیز آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد، با توجه به شعار این روز "برای تحقق فرهنگ مثبت ایمنی و بهداشت حرفه ای بیایید با همدیگر کار کنیم" در دوران همه گیری کرونا ویروس، اهمیت و ضرورت تقویت سیستم های ایمنی و سلامت کار بیش از بیش باید مورد توجه قرار گیرد.

بدون شک کنترل بیماری کرونا و داشتن محیط کاری سالم و پویا در سایه همدلی، وفاق و همراهی و استمرار برنامه های بهداشتی و همکاریهای بین بخشی سازمانهای مسئول، کارفرمایان و کارگران عزیز تحقق خواهد یافت.
امیدوارم در سایه عنایت ایزد منان و با هماهنگی و همکاری کلیه سازمانها، ادارات، نهادها، کارفرمایان و کارگران و زحمات کارشناسان صدیق بهداشت حرفه ای در جای جای استان بتوانیم گام مهمی در تامین سلامت شغلی نیروی انسانی و کنترل بیماری کرونا در واحد های شغلی برداریم.

کلید واژه ها: بهداشت حرفه ای فرهنگ مثبت ایمنی بیماری کرونا


( ۱ )

نظر شما :