پیام تبریک مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی بمناسبت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای ۱۴۰۱

۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۱:۵۹ کد : ۲۵۷۳۸ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۶۴۰
گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای هر ساله در ۲۸ آوریل برگزار می گردد که شعار آن در سال ۲۰۲۲ ( ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱) " برای تحقق فرهنگ مثبت ایمنی و بهداشت حرفه ای بیایید با همدیگر کار کنیم" می باشد.
پیام تبریک مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی بمناسبت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای ۱۴۰۱

مهندس مهرعلی مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی در پیامی روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای را تبریک گفت.

 به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان مرکزی متن پیام بشرح ذیل می باشد: گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای هر ساله در 28 آوریل برگزار می گردد که شعار آن در سال 2022 ( 8 اردیبهشت 1401) " برای تحقق فرهنگ مثبت ایمنی و بهداشت حرفه ای بیایید با همدیگر کار کنیم" می باشد.

در دوران همه گیری کووید 19 ما شاهد بوده ایم برای داشتن یک سیستم قوی ایمنی و بهداشت حرفه ای، مشارکت هدفمند سازمان ها و دولت ها، تشکل های کارفرمایی و شاغلین و همه ذینفعان مرتبط و فعال در عرصه ایمنی و بهداشت حرفه ای در سطح ملی و بنگاه های اقتصادی نقش بسیار مهم و حیاتی در ایجاد محیط کار سالم و تامین و حفظ سلامت و ایمنی کارگران داشتند.

از طریق گفتگوی اجتماعی موثر، دولت ها و شرکای اجتماعی بطور فعال در تمام مراحل فرایند های تصمیم گیری سلامت مشارکت می کنند . این مقوله مهم از توسعه و بازنگری خط مشی سیستم ایمنی و بهداشت حرفه ای و چارچوب های نظارتی برای رسیدگی به وضعیت پایدار و چالش های جدید این حوزه تا مرحله اجرا در محل کار موثر می باشد . گفتمان های  اجتماعی نه تنها به بهبود مستمر سیاست ها و استراتژی های سیستم ایمنی و بهداشت کمک می کنند، بلکه با ایجاد تعهد، راه را برای اجرای سریع و موثرتر یک سیستم بهداشتی تسهیل می کند.

در محل کار، فرهنگ قوی ایمنی و بهداشت حرفه ای، فرهنگی است که در آن حق داشتن یک محیط کار ایمن و سالم توسط مدیریت و شاغلین ارزش گذاری و ترویج می شود . این فرهنگ از طریق مشارکت هدفمند ذینفعان در بهبود مستمر این سیستم در حیط کار امکان پذیر است . در یک محل کار دارای فرهنگ قوی سلامت، شاغلین به سهولت در مورد احتمال خطر و ریسک های ایمنی و بهداشت حرفه ای در محل کار ابراز نگرانی می کنند و مدیریت در همکاری با شاغلین برای یافتن راه حل های مناسب، موثر و پایدار فعال است .

این امر مستلزم ارتباط و گفتگویی است که بر پایه اعتماد و احترام متقابل بنا شده است . از آنجایی که ما در حال حاضر با بحران های بهداشتی و خطرات مداوم ایمنی و بهداشت حرفه ای در دنیای کار مواجه هستیم ، باید به سمت ایجاد یک فرهنگ قوی ایمنی و بهداشت در همه سطوح حرکت کنیم.

اینجانب وظیفه خود می دانم از تلاش های جمیع همکاران ارجمند در گروه سلامت کار، کارشناسان بهداشت حرفه ای در تشکیلات بهداشت حرفه ای ، بازرسان بهداشت حرفه ای، دانشجویان و اساتید ارجمند تقدیر و تشکر کنم و توفیقات روز افزون همگی را از خداوند منان خواهان و خواستارم. توفیق قرین عزم همگی در ارتقاء و  اعتلای سلامت جامعه.

کلید واژه ها: بهداشت حرفه ای اعتلای سلامت جامعه


( ۲ )

نظر شما :