نقش مردم، مسئولین و سمن ها در کاهش/ کنترل مصرف دخانیات

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۲۱:۳۴ کد : ۲۶۱۶۷ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۵۱۶
در خصوص مقوله دخانیات  چالش های مکرر داشتیم و جهت بهبود شرایط هماهنگی لازم با سازمان ها،  دستگاه ها و ادارات.. و دستگاه قضایی و نیز انتظامی بعمل آمد. برنامه عملیاتی و سند کنترلی تدوین شد و در شورای سلامت تشریح شد و با برنامه محور نمودن فعالیت ها، خدمات و پایش و رصد و بازخورد مکرر اعمال شد.چتر خدمات افزایش یافت و لایه های نظارتی گستره یافت وعملیات های مکرر پاکسازی مناطق با ریسک بالا اعمال شد.
نقش مردم، مسئولین و سمن ها در کاهش/ کنترل مصرف دخانیات

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان مرکزی، مهندس مهرعلی گفت : 17 لغایت 23 اردیبهشت ماه 1401 بعنوان هفته سلامت نامگذاری گردیده که برای هفتمین روز این هفته شعار نقش مردم، مسئولین و سمن ها در کاهش/ کنترل مصرف دخانیات در نظر گرفته شده است .

ایشان بیان کرد: در خصوص مقوله دخانیات  چالش های مکرر داشتیم و جهت بهبود شرایط هماهنگی لازم با سازمان ها،  دستگاه ها و ادارات.. و دستگاه قضایی و نیز انتظامی بعمل آمد. برنامه عملیاتی و سند کنترلی تدوین شد و در شورای سلامت تشریح شد و با برنامه محور نمودن فعالیت ها، خدمات و پایش و رصد و بازخورد مکرر اعمال شد.چتر خدمات افزایش یافت و لایه های نظارتی گستره یافت وعملیات های مکرر پاکسازی مناطق با ریسک بالا اعمال شد.

 مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی عنوان نمود: نقشه بازرسی تغییر یافت و چتر نظارتی افزایش و ساعت بازرسی به عصر و شب نیز تسری یافت ،هم افزایی نظارتی صورت گرفت و ظرفیت سازی برون دستگاهی حادث شد و ازتوان سمن ها و سایر بخش های برون سازمانی  استفاده شد که جای قدر دانی است.

وی تاکید کرد:  در قلیان  حوزه تحت پوشش  در حال حاضر شاخص ۲.۱۶ هستیم که شاخص کشوری ۴.۵ است که محقق نشده است جز با تلاش شبانه روزی که به تبع آن در دخانیات شاخص کشوری ۱۴.۰۱ شده و حوزه تحت پوشش  ۱۲.۶۱ که ماحصل برنامه ریزی دقیق عملیاتی است.

مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی در پایان متذکر شد:   این در حالی است که که در سیگار با اعمال محدودیت  و ممنوعیت ها و کمک و همکاری ؛ مشارکت و روند حمایتی و نیز برنامه محوری و گستره چتر خدمات و بازرسی  بهداشتی و اعمال مقررات  در گروه و هماهنگی مترتب  شاخص  ۱۴.۳  به  ۱۰.۵۹  کاهش یافته  و این گامی بزرگ در ارتقا سلامت  است؛ که تلاش و پیگیری و حمایت های قضایی و انتظامی  اماکن  و..... وتیم  کارشناسی  کنترل و پایش  دخانیات  و بازرسان گروه سلامت محیط و کار در کاهش دسترسی و پاک سازی مراکز عر ضه  قلیان  الحق و الانصاف ستودنی است.

لازم بذکر است : که در این راستا در سال گذشته محموله های بسیار بزرگ قاچاق دخانی با هماهنگی دستگاه های نظارتی معدوم شد.

کلید واژه ها: دخانیات مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی


( ۲ )

نظر شما :