۱۵۰ مادر باردار و ۴۵۰ کودک زیر ۶ سال در استان در صف انتظار بسته های کمک تغذیه ای هستند

۱۹ مرداد ۱۴۰۱ | ۲۳:۳۱ کد : ۲۸۵۰۲ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۲۱۳
مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: به مادران و کودکان سنین پایین که با تهدید سوء تغذیه شناسایی می شوند، بسته های کمکی اهدا می شود که تعدادی از آنها هنوز باقی مانده اند.
۱۵۰ مادر باردار و ۴۵۰ کودک زیر ۶ سال در استان در صف انتظار بسته های کمک تغذیه ای هستند

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان مرکزی، دکتر شهلا نظری بیان کرد: آسیب‌های ناشی از کاهش باروری و رشد جمعیت از دهه پیش به‌ عنوان یکی از راهبردهای اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی در دستور کار بوده است و مقام معظم رهبری همواره بر این مهم تاًکید داشته‌اند.
وی افزود: مهمترین موضوعات مورد بحث در چهارمین جلسه قرارگاه جمعیت دانشگاه، ارائه خدمات درمانی با تعرفه های مناسب و پایین به زوجین نابارور در استان در کلینیک دولتی بیمارستان امیرالمومنین اراک و همچنین پیگیری برای دریافت وام به زوجین نابارور کم بضاعتی که توان مالی کمی برای فرزند آوری دارند، بود.
وی تاکید کرد: در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت همه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های زیرمجموعه دولت موظف شده‌اند تا دستورالعمل‌ها، برنامه‌ها و منشورهای مرتبط با خانواده، فرزندآوری و جمعیت را در چهارچوب مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی تهیه کنند و در زمان مقرر ارائه دهند.
دکتر نظری در ادامه با اشاره به اینکه جوانی جمعیت نیازمند رفع موانع، ایجاد انگیزه و فرهنگ‌سازی در میان خانواده‌ها است، خاطرنشان کرد: آمارها نشان می‌دهد که ایران در ۳۰ سال آینده جزو چهار کشور پیر جهان است.
مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت مرکز بهداشت استان مرکزی در پایان گفت: فرهنگ سازی در زمینه تشویق خانواده‌ها به داشتن فرزند بیشتر یک ضرورت است و همچنین باید تلاش کنیم اقتصاد خانواده را تقویت کنیم و مشکلات و تنگناهای معیشتی مردم را کاهش دهیم.
تامین مالی خوابگاه ویژه دانشجویان متاهل، ایجاد شرایط مناسب برای فعالیت مهد کودک در مراکز برای پرسنل و همچنین پرداخت حق مهد به پرسنل خانم، تقدیر از همکارانی که در سال گذشته ازدواج و یا صاحب فرزند شده اند و همچنین اعطای بسته های غذایی و کمک مالی با مشارکت خیرین از جمله صنایع به ۱۵۰ مادر باردار و ۴۵۰ کودک زیر ۶ سال که در صف انتظار دریافت این بسته ها و کمک ها هستند از دیگر مباحثی بود که توسط اعضا از جمله رییس دانشگاه به عنوان رییس قرارگاه جمعیتی در دانشگاه علوم پزشکی مطرح و بحث و تبادل نظر شد.

کلید واژه ها: کاهش باروری


نظر شما :