توصیه های تغذیه ای در را هپیمایی اربعین حسینی

۲۴ مرداد ۱۴۰۱ | ۰۸:۲۰ کد : ۲۸۵۶۳ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۵۵۲
در حین سفر نباید با یک انتخاب ناآگاهانه در غذا خوردن، لذت سفر را با بیماری به کام خود و همراها نمان تلخ کنیم. انتخاب آگاهانه مواد غذایی سالم و بهداشتی می تواند یک عامل مهم در سلامت شما و دیگراعضای خانواده تان و کاهش خطرات بیماریهای قابل انتقال به وسیله مواد غذایی باشد.
توصیه های تغذیه ای در را هپیمایی اربعین حسینی

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان مرکزی، خانم یادگاری رئیس گروه تغذیه معاونت بهداشتی گفت: از مصرف لبنیات غیرپاستوریزه به ویژه پنیر، کره و شیر محلی بصورت فله اجتناب کنید و از لبنیاتی که دارای بسته بندی بهداشتی هستند، استفاده کنید. اگر درکنار غذا سبز ی های پخته شده مثل سیب زمینی، کدو، هویج و ... بود، به منظور پیشگیری از یبوست حتماً مصرف کنید. میو ه ها را قبل از مصرف با دقت با آب سالم شستشو دهید و حتماً پوست آ نها را جدا کنید. از مصرف کنسروهای بادکرده، زنگ زده، سوراخ شده و کنسروهایی که مواد داخل آن بوی نامطبوع دارند، خودداری کنید.
ایشان بیان کرد: غذاهای پخته شده نباید بیش از دو ساعت در دمای محیط نگهداری و بیشتر از یکبار نباید گرم شود. از نگهداری غذای پخته شده برای وعد ه های بعدی پرهیز شود و غذای مانده حتی پس از گرم شدن به هیچ وجه خورده نشود. سعی کنید به جای مصرف تخم مرغ نیمرو، تخم مرغ آبپز و سفت شده مصرف کنید که هم هضم بهتری دارد و هم امکان آلودگی آن کمتر است.
خانم یادگاری ذکر کرد: به دلیل گرمی هوا و جلوگیری از مسمومیت و گرمازدگی از دو غ های پاستوریزه بسته بندی شده استفاده کنید و با خود کمی نعناع و پونه همراه داشته باشید )نعناع و پونه خاصیت ضدعفونی کننده دستگاه گوارش را دارند( و با دوغ مخلوط کرده و میل نمایید. به منظور جلوگیری از مسمومیت همراه با غذایی که میل می کنید از ماست )کم چرب و پاستوریزه(، لیموترش و یا آ بلیمو استفاده کنید.
وی گفت: برای جلوگیری از کم آبی و یبوست مقادیر مناسبی آب )ترجیحاً آب بسته بندی( همراه داشته باشید. بطریهای آب سالم بسته بندی شده، آبمیو ه ها و نوشیدنی های پاستوریزه می تواند بدون خطر باشد. به هیچ عنوان به جای آب، از آب میو ه های باز در طول مسیر استفاده نکنید. به دلیل گرمی هوا بهتر است روزانه تا 8 لیوان آب را بنوشید چراکه به دلیل پیاد ه روی و تعریق، املاح بدن کاسته می شود. آب باقیمانده در بطر یها را در پشت شیشه و زیر تابش نور خورشید قرارندهید.
رئیس گروه تغذیه در پایان متذکر شد : از مصرف یخ هایی که در شرایط غیربهداشتی و روی زمین نگهداری یا خرد می شوند خودداری کنید. و از نوشیدن چای و مایعات داغ درلیوا ن های یکبارمصرف شفاف خودداری کنید و سعی کنید یک لیوان شخصی با خود همراه داشته باشید.


( ۱۳ )

نظر شما :