پیام تبریک مهندس مهرعلی مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی بمناسبت روز بهداشت محیط

۰۶ مهر ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۱ کد : ۲۹۴۹۰ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۳۱۶
بزرگداشت روز جهانی بهداشت محیط با عنوان " تقویت حوزه های بهداشت محیط برای پیاده سازی اهداف توسعه پایدار " یاد آور نقش آفرینی بسیار گسترده ی بهداشت محیط کشور در عرصه های مختلف مولفه های تاثیر گذار بر سلامت است.
پیام تبریک مهندس مهرعلی مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی بمناسبت روز بهداشت محیط

مهندس مهرعلی مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک بمناسبت 4 مهر ماه روز جهانی بهداشت محیط پیامی را صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان مرکزی مهندس مهرعلی گفت: بزرگداشت روز جهانی بهداشت محیط با عنوان " تقویت حوزه های بهداشت محیط برای پیاده سازی اهداف توسعه پایدار " یاد آور نقش آفرینی بسیار گسترده ی بهداشت محیط کشور در عرصه های مختلف مولفه های تاثیر گذار بر سلامت است. اثرگذاری محیط بر سلامتی انسان، تنها محدود به اثرات مستقیم نبوده، بلکه عوامل محیطی به طور غیرمستقیم بر سایر عوامل تهدید کننده و محافظت کننده ی سلامت نیز تاثیر گذاشته و سهم به سزایی را در تعیین سلامت عمومی ایجاد می کنند.

تکثر و تنوع مداخلات محیطی در حوزه های هوا و تغییر اقلیم، عرضه و توزیع مواد غذایی، آب و فاضلاب، پرتوها، خاک و پسماند، دخانیات و پیوست سلامت، تاکیدی بر چند جانبه بودن امور محوله و نیاز به برنامه ریزی و اقدامات تخصصی پیچیده و دقیق بین بخشی و فرا بخشی دارد. تبلور اقدامات بهداشت محیطی در راستای رسیدن به رسالت و اهداف توسعه ی پایدار و متوازن، دستیابی به هوای سالم، آب سالم، غذای سالم و به طور کلی محیط سالم خواهد بود. سابقه بهداشت محیط در کنترل پاندمی کرونا پر است از خاطرات و تلاش های بی وفقه در راستای نظارت و کنترل های محیطی در عرصه های مختلف اماکن عمومی، اصناف، بازار، مراسم مذهبی و ملی، آزمون های سراسری، مراکز بهداشتی و درمانی، آرامستان ها و ده ها نمونه مثالی دیگر که جملگی دلیلی واضح برای پرداختن بیش تر به مداخلات محیطی در راستای ارتقای سلامت عمومی مردم سرزمین اسلامی ما می باشد. این جانب بر خود فرض می دانم این روز بزرگ را به جمیع همکاران ستادی و عملیاتی بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی اراک، تبریک گفته و در پاسداشت این روز مهم از زحمات ایشان تقدیر و سپاسگزاری نموده و موفقیت روز افزون را برای شما آرزو دارم و از حضرت باریتعالی، سلامتی و سربلندی همگی در خدمت صادقانه به میهن عزیز اسلامی را خواستارم.

کلید واژه ها: معاونت بهداشتی پاندمی کرونا


نظر شما :