آغاز برنامه سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی اراک

۱۱ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۸ کد : ۳۰۶۴ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۶۶۲
برنامه سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی اراک همزمان با سراسر کشور از پانزدهم اسفند ۱۳۹۷آغاز شده و تا نیمه فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت.
آغاز برنامه سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی اراک

برنامه سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی اراک همزمان با سراسر کشور از پانزدهم اسفند 1397آغاز شده و تا نیمه فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: برنامه سلامت نوروزی با حضور فعال بازرسین بهداشت محیط و با هدف حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه، مسافران و زائران نوروزی، ایمنی آب و مواد غذایی در سطح عرضه،کنترل دخانیات به منظور کاهش و کنترل بیماری های واگیر و غیر واگیر مرتبط با آب و مواد غذایی اجرا می شود.

ایشان افزود: به منظور آمادگی جهت ارائه خدمات در  ایام تعطیلات نوروزی و پیشگیری از بروز مشکلات بهداشتی و اپیدمی بیماری های منتقله از آب و غذا در راستای ارتقای سطح سلامت جامعه مانور سلامت نوروزی با حضور تیم های بازرسی مراکز بهداشت شهرستان ها ی زیر پوشش دانشگاه در اراک برگزار می شود.

جواد نظری خاطر نشان کرد: بازرسان بهداشت محیط، به تجهیزات پرتابل بازرسی در راستای برنامه تحول سلامت در بهداشت مجهز شده اند و از ساعت ۸ صبح الی ۸ شب و در موارد  لزوم تا12شب به صورت همه روزه در روزهای تعطیل و غیرتعطیل با اولویت نظارت بر مراکز و اماکن حساس و سامانه های آبرسانی فعالیت می نمایند.

ایشان  در ادامه افزود: نظارت و کنترل بهداشت موادغذایی با اولویت موادغذایی حساس، ساماندهی فعالیت دستفروشان موادغذایی و جلوگیری از فروش موادغذایی بالقوه خطرناک و موادغذایی فاقد بسته بندی، فاقد مجوز بهداشتی و تاریخ مصرف معتبر به صورت دستفروشی با مشارکت سازمان های مرتبط و بازدید مشترک، نظارت بر تهیه و توزیع شیرینی سنتی از نظر استفاده از مواد اولیه سالم ،کنترل روغن مصرفی، نمونه برداری هدفمند از موادغذایی سنتی و صنعتی، نظارت بر استفاده از ظروف و تجهیزات مناسب در تهیه و طبخ و عرضه ی غذا و توجه ویژه به کنترل روغن در تهیه غذا به خصوص شیرینی در قنادی ها با کمک دستگاه های سنجش پرتابل TPM و هم چنین  توجه ویژه به ساماندهی عرضه محصولات دخانی، ممنوعیت استعمال و تبلیغات دخانیات در اماکن، کنترل دخانیات، بازرسی از سامانه تامین آب آشامیدنی و اعلام نواقص بهداشتی و مخاطرات احتمالی به سازمان های متولی تامین آب جهت پیگیری لازم در طول اجرای این طرح انجام می شود.

دکتر نظری  با بیان اینکه 20113  مرکز و اماکن تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اراک است گفت: در طی اجرای این طرح 100 بازرس بهداشت محیط در قالب 19 تیم بازرسی حداقل یکبار از این واحدهای حساس بازدید می نمایند

کلید واژه ها: سلامت نوروزی بازرسین بهداشت محیط


نظر شما :