بررسی عوامل تاثیر گذار بر سلامت جامعه و کار

۰۵ آذر ۱۴۰۱ | ۰۹:۵۰ کد : ۳۰۸۱۷ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۲۳۲
کارشناسان و مسئولان بهداشت محیط و حرفه ای دور یک میز نشستند و پیرامون مسائل تاثیر گذار بر سلامت جامعه و محیط کار تبادل نظر کردند.
بررسی عوامل تاثیر گذار بر سلامت جامعه و کار

به گزارش وب دا مرکزی،مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت : برنامه نظارتی ویژه کارکردهای خدمات شهری تاثیر گذار بر ساختار سلامت جامعه با رویکرد بهداشت محیط و حرفه ای برنامه ریزی و تیم های بازرسی بهداشتی در صورت مشاهده هر گونه تخلف در پایش های میدانی ضمن صدور اخطاریه مکتوب، در پایش مجدد از متولی امر اقامه دعوا خواهند نمود.

حسن مهرعلی گفت :برنامه نظارتی ویژه بررسی عملکرد کارشناسان تشکیلات حرفه ای مستقر در صنایع در قالب پایش میدانی مستند بر ماده 93 قانون کار و از طریق تیم های بارزسی بهداشتی برنامه ریزی گردید برنامه مذکور فرای برنامه روتین مراکز تابعه و با رویکرد اعتبارسنجی، صحت سنجی و راستی آزمایی داده ها، ارزیابی کارکردها ، روند و تاثیر گذاری و استقرار ، نحوه حضور و پیگیری اصلاحات و ... در راستای حفظ و ارتقاء و اعتلای سلامت شاغلین باشد .

او افزود : با توجه به این که برنامه نظارتی ویژه مراکز و اماکن آموزشی از مهرماه آغاز و جهت واحدهای که منطبق با آیین نامه های مقررات بهداشتی نبوده اند اخطاریه صادر شده است. در بازرسی بهداشتی مجدد در صورت عدم اهتمام در رفع نواقص بهداشتی اقدامات قانونی می بایست اعمال گردد.

وی تاکید کرد : برنامه بازرسی و نظارتی ویژه مطب ها، مراکز درمانی و کلینیک ها به لحاظ رعایت اصول و مقررات بهداشتی با رویکرد سلامت محیط و کار از طریق تیم های اعزامی در آذر ماه آغاز و ضمن بررسی وضعیت موجود به صورت میدانی و ارزشیابی سبقه اقدامات توسط بازرس مناطق و در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و آیین نامه مقررات بهداشتی ، مراکز تابعه مکلف هستند وفق مقررات اقدام قانونی در خصوص تهدیدات و مغایرات به عمل آورند.

مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان خاطر نشان کرد: مراکز بهداشت می بایست از تمام ظرفیت های برون سازمانی دستگاه های نظارتی در جهت مکلف نمودن متولیان امر توزیع منابع آب سالم در جهت حفظ سلامت آحاد جامعه استفاده نمایند و با توجه به شرایط و ورود به فصل سرما و اثراث آلاینده ها بر ساختار سلامت جامعه مراکز بهداشت مکلف هستند در مواقع بروز شرایط هوای ناسالم وفق مقررات اقدامات قانونی را اعمال نمایند.

گیتا نادری - خبرنگار وب دا مرکزی، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک

کلید واژه ها: معاونت بهداشتی سلامت محیط و کار


نظر شما :