یکی از آلاینده های کنونی شهر اراک so۲ همراه با ذرات معلق است

۱۴ دی ۱۴۰۱ | ۱۴:۵۰ کد : ۳۱۶۷۳ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۱۹۱
مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی عنوان کرد: تنگ شدن راه‌های هوایی تنفس، اسپاسم برونش (Bronchospasm)، سرفه شدید، سوزش چشم و مجاری تنفسی، کاهش کارایی تنفسی و تنگی نفس، کم شدن عمق تنفس و در نهایت تشدید عوارض قلبی و عروقی و تنفسی از اثرات بهداشتی منتسب به دی‌اکسید گوگرد به شمار می رود .
یکی از آلاینده های کنونی  شهر اراک so۲ همراه با ذرات معلق  است

به گزارش وب دا مرکزی، مهندس مهرعلی مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی گفت: توصیه اکید در روزهای با هوای ناسالم به رعایت اصول خود مراقبتی سلامت خصوصا گروه حساس شامل سالمند و کودکان و خانم های باردار و بیماران قلبی عروقی و تنفسی و ...... می باشد

وی عنوان نمود : استفاده از ماسک مناسب ؛ کاهش تردد؛ ‌کاهش زمان ماند در مناطق تراکمی ؛عدم ورزش سنگین در ساعات پیک و فضای باز؛ شستشوی دست و خصوصا صورت و بینی ؛ تغذیه مناسب شامل استفاده از میوه و سبزیجات تازه و .... عدم مصرف فست فود ها ؛ عدم استعمال دخانیات مورد تاکید است.

مهندس مهرعلی ذکر کرد: استفاده از چتر در روزهای بارانی و همزمان آلوده با آلاینده so2 به سبب کاهش مواجه صورت و چشم و در صورت اضطرار کاهش تردد به سبب باران اسیدی نیز توصیه می شود و سازمان ها و دستگاه ها بر اساس دستورالعمل موظف هستند مباحث حفاظت شغلی را در اینگونه روزها جهت کاهش تماس شغلی اعمال نمایند.

ایشان در پایان متذکر شد : حمایت از گروه های حساس مورد تاکید و انتظار است، شهروندان از هرگونه فعالیت تشدید کننده آلودگی از قبیل آتش زدن ؛ فعالیت عمرانی غبار ساز و تردد تک سر نشین روشن گذاشتن خودرو؛ عدم حضور غیر اضطرار در محیط و بدون حفاظت خود داری نمایند و در صورت داشتن هر گونه علائم از قبیل سر درد و سر گیجه ؛ تنگی نفس ؛ درد قفسه سینه و ..... با پایگاه های اورژانس تماس حاصل فرمایند یا به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه نمایند.

گیتا نادری،خبرنگار وبدا مرکزی،معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک

کلید واژه ها: سلامت محیط باران اسیدی


نظر شما :