واکسیناسیون پناهندگان و مهاجرین خارجی

۱۷ دی ۱۴۰۱ | ۱۳:۲۴ کد : ۳۱۷۰۱ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۲۵۹
رئیس گروه بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک: کمپین واکسیناسیون فلج اطفال، سرخک و سرخجه ،کووید ۱۹ و غربالگری بیماری سل در جمعیت پناهندگان و مهاجرین خارجی از دهم دی ماه ۱۴۰۱ آغاز شده است .
واکسیناسیون پناهندگان و مهاجرین خارجی

به گزارش وب دا مرکزی،دکتر علی منصوری گفت: استان مرکزی به دلیل برخورداری از موقعیت خاص جغرافیایی پذیرای تعداد زیادی از مهاجرین و پناهندگان کشورهای دیگر به خصوص کشورهای همسایه افغانستان و پاکستان می باشد که باتوجه به وضعیت بهداشتی درمانی جمعیت اتباع نیازهای بهداشتی این جمعیت از بدو ورود در اولویت کاری بهداشت و درمان بوده و همیشه در جهت ارتقای شاخص های بهداشتی دراین جمعیت ها برنامه ریزی های لازم انجام می شود.

او افزود: کمپین در دو مرحله انجام می شود مرحله اول کمپین واکسیناسیون از دهم دی ماه لغایت 30دی ماه 1401و مرحله دوم بیماریابی سل از بهمن ماه لغایت فروردین 1402سال صورت می پذیرد.

وی با اشاره به اینکه کلیه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت پناهندگان همانند جمعیت ایرانی بصورت رایگان می باشد،تاکید کرد: این خدمات شامل واکسن خوراکی فلج اطفال در کودکان زیر 15سال ، تزریق واکسن سرخک و سرخجه در کودکان 9 ماهه تا 15ساله و غربالگری سل در افراد بالای 12سال و مکمل ویتامین آ در کودکان زیر 5 سال که در مراکز و پایگاههای سلامت بهداشت سراسر استان در دسترس می باشد.

دکتر منصوری در ادامه خاطر نشان کرد: نقش رابطین سلامت مرتبط با اتباع جهت شناسایی و ارجاع مهاجرین به مراکز خدمات بهداشتی و درمانی دراین طرح بسیار قابل توجه می باشد.

رئیس گروه بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین با اشاره به اجرای طرح واکسیناسیون و بیماریابی خانه به خانه گفت : این روش درمناطقی که اتباع حاضر به مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت و یا خانه های بهداشتی نیستند یا دسترسی به این مراکز سخت است با مراجعه تیم های سیار واکسیناسیون در همان محل اقامت انجام می شود.

 

گیتا نادری،خبرنگار وبدا مرکزی،معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک

کلید واژه ها: بیماری های واگیر معاونت بهداشتی رابطین سلامت اتباع جمعیت پناهندگان غربالگری سل


نظر شما :