۵۹ درصد قانون جوانی جمعیت مربوط به وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی است

۲۱ دی ۱۴۰۱ | ۲۲:۲۴ کد : ۳۱۸۳۴ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۳۶۴
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: حداقل نیمی از ماده های قانون جوانی جمعیت، مستقیما به دانشگاه های علوم پزشکی مربوط می شود.

به گزارش وب دا مرکزی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک که ریاست قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز بر عهده دارد، در نهمین جلسه این قرارگاه، بیان کرد: مساله بحران سالمندی و کاهش جمعیت یکی از مساله های مهم جامعه و کشور و استان مرکزی است و از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری می باشد، چرا که روند سالخوردگی جمعیت می تواند تبعات و مشکلات زیادی را به دنبال داشته باشد.

دکتر امانی افزود: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در مجموع دارای ۷۳ ماده و ۸۱ تبصره و ۲۳۶ تکلیف قانونی است که ۴۳ ماده قانونی تکیلف دانشگاه علوم پزشکی می باشد.

وی تاکید کرد: بیشتر ماده های قانونی موظفی دانشگاه در دستور کار کمیته های تخصصی قرار گرفته است. دکتر امانی در ادامه خاطرنشان کرد: نظم برگزاری جلسات ماهیانه این دانشگاه و حضور منظم اعضای جلسه می تواند در راهبرد اهداف قرارگاه دانشگاه مثمر ثمر باشد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک با تاکید بر لزوم همراهی سایر ادارات و دستگاه های اجرایی استان در اجرایی سازی قانون جوانی جمعیت، بیان کرد: متاسفانه کشور و به تبع آن استان مرکزی به سمت سالمندی پیش رفته و نیاز است برای خروج از این بحران همه دستگاه های اجرایی و حتی غیر دولتی با دغدغه مندی و حساسیت با این مساله برخورد نمایند و در کنار دانشگاه علوم پزشکی مشارکت و نقش آفرینی کنند.

وی افزود: مطمئنا رشد جمعیت نیاز به فرهنگ سازی و تهیه زیر ساختهای اساسی دارد. دکتر امانی در پایان از همه اعضای قرارگاه و کمیته های تخصصی و به ویژه معاونت بهداشتی به عنوان دبیرخانه قرارگاه برای حضور فعالانه و پیگیری مصوبات جلسه تا حصول نتیجه تشکر کرد.

 چهارشنبه ۲۱ دیماه ۱۴۰۱

 

گیتا نادری،خبرنگار وبدا مرکزی،معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک

کلید واژه ها: جوانی جمعیت بحران سالمندی حمایت از خانواده


نظر شما :