حوادث ترافیکی

۲۲ دی ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۲ کد : ۳۱۸۳۸ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۱۶۳
دکتر علی ارجمند گفت: یکی از مشکلاتی که به دنبال صنعتی شدن جوامع اتفاق افتاده مشکل مصدومیت با خودروها و اتومبیل ها است .
حوادث ترافیکی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر علی ارجمند متخصص کودکان و نوزادان گفت:  کودکان در خصوص مصدومیت های که با وسایل نقلیه اتفاق می افتد بنا به دلایل مختلف و شرایط مختلف بسیار آسیب پذیر هستند. توی جوامعی که خودروها به شدت استفاده می شوند و گسترش زیادی دارد احتمال آسیب رسیدن به افراد چه توی حوزه سنی بزرگسال و چه تو حوزه سنی کودکان بسیار زیاد است .

ایشان بیان کرد: کودکان دوست دارند دوچرخه سواری کنند خود دوچرخه سواری می تواند باعث تصادف بشود. در برخی مواقع ترک موتور می نشینند و این باعث می شود مشکلاتی برایشان بوجود بیاید. بنابراین باید دقت بکنیم و هر بچه ای که قرار است به هر صورتی توی هر وسیله نقلیه ای قرار بگیرد باید مسائل ایمنی در خصوص آن وسیله رعایت بشود.

دکتر ارجمند عنوان نمود: بچه ها باید خیلی زود مسائلی که مربوط به ترافیک و حمل و نقل هست بهشون آموزش داده بشود. اصولا باید بچه های که توی حوزه سنی 7 تا 11 سال هستند برایشان این آموزش ها داده بشود، آموزش مسائل ترافیکی می تواند خیلی خوب از احتمال صدمه و بروز  مشکلات در  خصوص این قضیه برای بچه هاپیشگیری بکند.

وی گفت : ما باید خیلی دقت بکنیم اگر بچه ای سوار دوچرخه است حتما سعی بکنه از کلاه مخصوص این قضیه استفاده بکند، اگر بچه ای در خودرو قرار می گیرد تا قبل از سنین  سالگی به هیچ وجه در صندلی جلو نشیند. برخی خانواده ها هستند که چون بچه بزرگ شده است بنابراین بذاریم روی صندلی جلو بشیند و این خودش می تواند باعث بشود که به بچه آسیب برسد.

متخصص کودکان و نوزادان ذکر کرد: برخی خانواده ها هستند که پدر و مادر در صندلی جلو می نشینند و هردوشون هم کمربند ایمنی را بستند ولی بچه توی بغل مادر هست و خدای نکرده اگر یک تصادفی اتفاق بیافتد در خصوص این قضیه ممکن است بچه به جلو و اطراف پرتاب بشود و بچه آسیب ببیند.  

دکتر ارجمند متذکر شد: در مواردی که نیاز هست بچه داخل خودرو قرار بگیرد حتما بهتر است از صندلی های ایمنی استفاده بشود این صندلی های ایمنی اصولا باید در صندلی عقب ماشین قرار بگیرد و به هیچ وجه در صندلی جلو قرار نگیرد. بچه های که سنشان خیلی پایین است بخصوص بچه های که سنشان زیر یکسال است باید صندلی به سمت عقب صندلی جلو قرار بگیرد و صورت بچه باید به سمت پشت ماشین باشد که اگر خدای نکرده تصادفی اتفاق افتاد بتواند در این قضیه کمک بکند.

ایشان عنوان نمود: بچه ها را نباید اجازه بدهیم که دستشان یا سرشان را از شیشه یا سانروف ماشین خارج بکنند خود این میتواند باعث بشود که صدمات جبران ناپذیری اتفاق بیافتد.

 


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: ترافیک حمل و نقل کمربند ایمنی صندلی های ایمنی


نظر شما :