کارگاه تغذیه در پیشگیری و کنترل چاقی درکودکان و نوجوانان، سالن جلسات ساختمان الغدیر، ۲۴ دی ماه

۲۴ دی ۱۴۰۱ | ۱۹:۰۳ کد : ۳۱۸۸۷ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۲۵۵
خانم یادگاری گفت: به دلیل افزایش ابتلا به بیماری کرونا ویروس و تعطیلی مدارس و قرنطینه خانگی از یک سو عدم دسترسی خانواده ها به موادغذایی مناسب و از سوی دیگر مصرف موادغذایی پرکالری حاوی چربی، قند و نمک و مصرف زیاد تنقلات و کم تحرکی باعث چاقی در کودکان و نوجوانان شده است.
کارگاه تغذیه در پیشگیری و کنترل چاقی درکودکان و نوجوانان، سالن جلسات ساختمان الغدیر، ۲۴ دی ماه

به گزارش وب دا مرکزی، در راستای پیشگیری و کنترل خطرات و پیامدهای زیانبار چاقی در سلامت کودکان و نوجوانان کارگاه تغذیه در پیشگیری وکنترل چاقی در کودکان ونوجوانان به دبیری گروه تغذیه معاونت بهداشتی در تاریخ 1401/10/24در سالن جلسات ساختمان الغدیر برای کلیه کارشناسان تغذیه شاغل در مراکز خدمات جامع سلامت و کارشناسان ستاد شهرستانها برگزار شد .

در ابتدای جلسه آقای دکتر اسماعیلی معاون فنی مرکز بهداشت استان مرکزی ضمن خیرمقدم به شرکت کنندگان اهداف کارگاه پیشگیری و کنترل چاقی را بیان نمود و آزمون پره تست برگزار گردید.

خانم یادگاری رئیس گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه برنامه های پیشنهادی سازمان جهانی بهداشت برای پیشگیری و کنترل اضافه وزن و چاقی در کودکان و نوجوانان، برنامه ایران اکو در استان مرکزی، مراقبتهای تغذیه ای در کودکان و نوجوانان را بیان نمود .

آقای دکتر جعفری متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک در خصوص علل چاقی واضافه وزن، عوارض آن در کودکان ونوجوانان ودرمان چاقی و اضافه وزن در کودکان و نوجوانان را مطرح کرد.

خانم باجلانی کارشناس ارشد تغذیه و دکترای فیزیولوژی ورزشی در خصوص نقش فعالیت بدنی درپیشگیری از اضافه وزن و چاقی در کودکان ونوجوانان را عنوان نمود و در پایان جلسه آزمون پست تست برگزار شد .

 

 

گیتا نادری، خبرنگار وبدا مرکزی، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک

کلید واژه ها: معاونت بهداشتی کنترل اضافه وزن چاقی در کودکان


نظر شما :