جلسه پایش شاخص های بهداشتی شهرستان آشتیان، سالن جلسات مرکز بهداشت، ۱۷ بهمن ماه

۱۸ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۴:۰۵ کد : ۳۲۳۵۰ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۲۰۸
ششمین جلسه پایش شاخص های حوزه بهداشت در شهرستان ها با حضور معاون بهداشت، معاون فنی، رئیس گروه ها، مدیر گروه ها و کارشناس مسوولان معاونت بهداشتی و مدیر شبکه بهداشت و کارشناسان متناظر شهرستان آشتیان در روز دوشنبه مورخ ۱۷ بهمن ماه از ساعت ۸ لغایت ۱۴ در سالن جلسات مرکز بهداشت شهرستان برگزار گردید.
جلسه پایش شاخص های بهداشتی شهرستان آشتیان، سالن جلسات مرکز بهداشت، ۱۷ بهمن ماه

به گزارش وبدا مرکزی، دکتر اسماعیلی معاون فنی مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: هدف اصلی از پایش امروز عرض خداقوت و خسته نباشید و تشکر از زحماتی است که همکاران در شهرستان ها انجام می دهند.

ایشان بیان کرد: معنای این پایش در درجه اول قدر شناسی و توجه به زحمات همکاران در سطح شهرستان است و از همکاران درخواست کرد برنامه های پایش را بصورت حضوری با مدیران شهرستان از واحدهای زیرمجموعه داشته باشند و حمایت ها و آموزش های لازم را نسبت به واحدهای محیطی داشته باشند.

دکتر اسماعیلی گفت: هدف دوم از این پایش این است که ما بصورت دوره ای به روش های مختلف برنامه نظارت و پایش را از برنامه های بهداشتی در سطح شهرستان ها ما انجام می دهیم.

ایشان بیان نمود: اگر ما برنامه های بهداشتی مون را به خوبی مدیریت نکنیم و طبق استانداردهای که باید این برنامه ها اجرا بشود نباشد هر چقدر منابع، وقت، پرسنل و هزینه های مالی را صرف مسائل درمانی بکنیم باز بجایی نخواهیم رسید.

معاون فنی مرکز بهداشت استان مرکزی عنوان کرد: خیلی از بیماری ها و عوارض آنها از جمله بیماری های غیرواگیر که ما در کنترل آنها در سطح دنیا به دلیل سبک زندگی امروزی موفق نبوده ایم بر ما سبقت میگیرند و ما باید هزینه های گزافی را صرف ساخت بیمارستان، خرید دستگاه دیالیز و مدیریت زززززز بکنیم.

معاون فنی مرکز بهداشت استان مرکزی عنوان نمود: ارزش و اهمیت این جلسات نظارتی این است که ما شاخص هامون را باره مرور می کنیم و نقاط قوت را تقویت بکنیم و نقاط ضعف را رفع می کنیم. دکتر علیمحمدی معاون بهداشتی با اشاره به اینکه شبکه بهداشت عضو اصلی شوراهای اداری است و جز دستگاه های مطالبه گر است.

در پایان گفت: امیدواریم در بازدید بعدی شاهد ارتقا شاخص ها باشیم. ما وقتی در شهرستان ها پایش را انجام میدهیم هدفمان مرور بر عملکرد است و وظیفه ذاتی کارشناسان ستادی است که از عملکرد همکاران در محیط بازدید کنیم و آنجاییکه نیاز تشویق دارد تشویق بکنیم و انجا که نیاز به تقویت دارد با همکاری همدیگر کار را انجام بدهیم.

در این جلسه کارشناسان شهرستانی به ارائه گزارش شاخص های اختصاصی برنامه در شهرستان و مقایسه پیشرفت آن با اهداف دانشگاهی پرداختند و در پایان هر اراِئه رئیس گروه ها ، مدیر گروه ها و کارشناس مسوولان معاونت بهداشتی پس از استماع گزارش نقاط قوت و ضعف شاخص ها را بیان و راهکارهای جهت ارتقاء شاخص ها مطرح نمودند.

 

گیتا نادری،خبرنگار وبدا مرکزی،معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک

کلید واژه ها: معاونت بهداشتی بیماری های غیرواگیر بیماری های قلبی عروقی


نظر شما :