برگزاری کمیته دانشگاهی ترویج تغذیه با شیر مادر

۱۳ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۳:۵۹ کد : ۳۲۸۳۴ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۴۴۶
برگزاری کمیته دانشگاهی ترویج تغذیه با شیر مادر

به گزارش وب دا مرکزی، کمیته دانشگاهی ترویج تغذیه با شیر مادر با حضور سرپرست، معاون بهداشتی و مشاور عالی دانشگاه علوم پزشکی اراک، مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری و کارشناس مربوطه، رییس گروه مادران و کارشناسان سلامت خانواده معاونت بهداشتی، مدیران شبکه های تابعه، روسای بیمارستان ها، کارشناسان شیر بیمارستان ها، نمایندگان معاونت های غذا و دارو و درمان و نماینده نظام پزشکی در سالن جلسات ساختمان الغدیر برگزار شد.

 دکتر عباس اسماعیلی معاون فنی مرکز بهداشت استان مرکزی در ابتدای جلسه ضمن خیر مقدم به مدعوین در رابطه با مزایای شیرمادر و اهمیت تغذیه با شیر مادر برای مادر و شیرخوار مواردی را بیان کرد.

 

اکرم حمزه لویان رئیس گروه مادران، نیز در ادامه با اشاره به قانون جوانی جمعیت و اهمیت نسل جوان و سالم، بر نظارت و پایش بر روند اجرای قانون شیر در ادارات و دستگاه ها و تکریم و تقدس مادر شیرده، تاکید کرد.

 

 کیانا رضایی کارشناس تغذیه با شیرمادر دانشگاه نیز گزارشی از وضعیت بیمارستان های دوستدار کودک، شاخص تغذیه انحصاری با شیر مادر و شاخص شیر مصنوعی، همچنین اجرای قانون شیر در ادارات ارائه داد.

 

دکتر امانی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک در این جلسه ضمن تاکید بر اهمیت تغذیه انحصاری با شیر مادر و تاثیر آن بر سلامت جامعه خصوصا نسل آینده عنوان کرد: نیاز است جلسه با سایر دستگاه ها در خصوص شیر مادر برگزار و وظایف آنها در اجرای قانون شیر و تریج تغذیه با شیر مادر بیان شود تا نسبت به افزایش شاخص تغذیه انحصاری تلاش شود.

 

دکتر علی علیمحمدی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز بر لزوم اجرای قانون جوانی جمعیت و حمایت از مادران شیرده در ادارات و دستگاه ها تاکید کرد.

گیتا نادری، خبرنگار وب دا مرکزی - معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک

 

شنبه ۱۳ اسفندماه ۱۴۰۱

کلید واژه ها: شیرمادر معاون بهداشتی نسل جوان


( ۱ )

نظر شما :