تشدید نظارت بازرسی ها در ایام عید و ماه مبارک رمضان

۲۱ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۴:۵۱ کد : ۳۳۰۱۷ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۱۶۵
برنامه سلامت نوروزی از ساعت ۲۴ اسفند ماه جاری آغاز و تا ۱۴ فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت.
تشدید نظارت بازرسی ها در ایام عید و ماه مبارک رمضان

مهرعلی مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی گفت: در این راستا و در جهت اجرای دقیق و حصول نتایج مترتب این برنامه هماهنگی ها و پیش بینی های لازم اعمال شده است.

 

به گزارش وب دا مرکزی، مهرعلی بیان کرد: این برنامه با مشارکت تمام ظرفیت پرسنلی کارشناسان بهداشت محیط به صورت بازرسان سلامت محیط از ساعت 8 صبح لغایت 8 شب و در برخی از شهرستان ها تا ساعت 24 اجرا می شود و در موارد طغیان و وصول شکایات به صورت آنکالی خارج از ساعات حضور تیم های بازرسی ضروری است .

او گفت: در این راستا هماهنگی های لازم با ستاد تسهیلات نوروزی، سایر دستگاه های نظارتی اعم از انتظامی، قضائی صورت گرفته است، ضمن آنکه در جهت ظرفیت سازی ها و تشدید بازرسی ، مشارکت سایر دستگاه ها از قبیل گردشگری، دامپزشکی، صمت، اتاق اصناف و جهاد کشاورزی نیز جلب شده است.

مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی عنوان کرد: در بازرسی های بهداشتی بهداشت فردی، ابزار و وسایل و ساختار، بهداشت موادغذایی، سلامت آب، برنامه پسماند و .... مد نظر می باشد و آموزش های لازم نیز در بازرسی های بهداشتی اعمال می گردد.

مهرعلی گفت: اماکن عمومی، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، مراکز بین جاده ای و پارک ها، تفرجگاه ها، پایانه ها، فرودگاه ها، ایستگاه های راه آهن، حمل و نقل عمومی، ترمینال و تفریحی، اسکان موقت ، ایستگاه های سوخت و ... مدنظر قرار گرفته است.

او ذکر کرد: البته با توجه به تداخل با برنامه های سلامت رمضان، با ورود به ماه مبارک رمضان نقشه بازرسی نیز تغییر و بازرسی های روتین، مشارکتی، ضربتی، تشدید رویکرد خواهد بود و ساعت بازرسی با توجه به نوع اماکن تعمیم به افطار و سحر نیز داده خواهد شد . که مراکزی از قبیل قنادی ها، حلیم پزی ها، آش پزی ها، مراکز عرضه خرما و قنادی ها و لبنی دارای اهمیت مضاعف خواهد شد .

با توجه به اینکه اماکن مذهبی و متبرکه نیز مورد پایش قرار خواهدد گرفت مهرعلی گفت: با توجه به پیش بینی های صورت گرفته تیم واکنش سریع نیز جهت اقدام به موقع و فوری در تمام شهرستان ها علاوه بر تیم های بازرسی لحاظ شده است.

مهرعلی با تاکید بر اینکه بازرسی بهداشتی اماکن حساس اولویت های ویژه خواهد داشت بیان کرد : نمونه برداری از موادغذایی، آب همزمان با بازرسی بهداشتی صورت می گیرد و بازرسان از تجهیزات پرتابل جهت تشخیص سریع استفاده خواهند کرد و پیش بینی های لازم جهت پشتیبانی تیم های بازرسی صورت گرفته است .

ضمن آنکه با توجه به شرایط استان و قطب صنعتی بودن پیش بینی های لازم در خصوص لحاظ شدن کشیک به صورت آنکالی بازرسیان سلامت کار در ایام تعطیل نیز لحاظ شده است مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی در پایان متذکر شد: شهروندان می توانند شکایات خود را به سامانه 190 منعکس نمایند.

 

 گیتا نادری ، خبرنگار وب دا مرکزی – معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک

 

 یکشنبه 21 اسفندماه ۱۴۰۱

 

کلید واژه ها: تسهیلات نوروزی سامانه 190 معاونت بهداشت


نظر شما :