هفت و نیم درصد جمعیت استان مرکزی سالمند است

۲۴ اسفند ۱۴۰۱ | ۰۸:۲۲ کد : ۳۳۰۷۵ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۱۹۶
هفت و نیم درصد جمعیت استان مرکزی سالمند است

به گزارش وب دا مرکزی؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: تاکنون بالغ بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار دوز در سه مرحله در استان مرکزی واکسن کرونا تزریق شده که در این راستا ۹۶ درصد نوبت اول، ۸۹ درصد ۲ نوبت و ۵۳ درصد سه نوبت واکسن کرونا را دریافت کردند.

دکتر «علی علیمحمدی» افزود: در گروه سنی ۶ تا ۱۲ سال میزان مراجعات محدود است و در این گروه ۱۰ تا ۱۲ درصد پوشش داده شد و استان مرکزی در این راستا جزو چهار استان برتر است.

وی با بیان اینکه تمامی برندهای داخلی واکسن کرونا در استان مرکزی موجود است، گفت: برندهای خارجی نیز واکسن سینوفارم فراهم است و استقبال مردم از برند خارجی سینوفارم و آسترازنکا و واکسن داخلی پاستوکووک بالاتر است و دپوی مناسبی از واکسن در استان وجود دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار داشت: در یک هفته اخیر مرگ و میر کرونایی در استان گزارش نشده و به نظر می‌رسد ادامه پیک هشتم است که توصیه می‌شود افراد بالای ۱۸ سال که ۶ ماه از آخرین دریافت واکسن گذشته است، برای تزریق دوز یادآور مراجعه کند و در نوروز نیز آحاد مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کند،

علیمحمدی با بیان اینکه جمعیت استان مرکزی حدود یک و نیم میلیون نفر است، افزود: هفت و نیم درصد جمعیت استان مرکزی سالمند است که به عنوان سومین استان سالمند کشور قلمداد می‌شود.

وی ادامه داد: افزایش جمعیت سالمندی نشان از افزایش امید به زندگی است، اما در مقابل نیروی کار کاهش می‌یابد و اگر جامعه جوانی ترمیم نشود در سال ۱۴۴۰ کشور با ابربحران جمعیتی روبر می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک عنوان کرد: چنانچه نرخ باروری کشور با یک هفت دهم درصد و در استان با یک و چهار دهم درصد پیش رود، در سال ۱۴۴۰ جمعیت کشور به ۶۹ میلیون نفر می‌رسد که ۳۵ درصد بالای ۶۰ سال و ۲۰ درصد جمعیت نیز زیر ۱۵ سال است که در راستای رفع این مشکل باید زیرساخت‌های لازم را فراهم کرد.

علیمحمدی بیان کرد: اکنون میان مردان سرطان پوست و زنان سرطان سینه شایع‌ترین سرطان است و ۱۱ درصد جمعیت استان دیابت و ۲۱ درصد فشارخون دارند و در کنار آن نیز معضل چاقی و کم تحرکی می‌تواند این بیماری‌ها را سرعت ببخشند.

 

گیتا نادری، خبرنگار وب دا مرکزی- معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک

کلید واژه ها: معاون بهداشتی سرطان سینه


نظر شما :