پیام دکتر نظری بمناسبت ولادت مولی الموحدین علی (ع)

۰۱ فروردین ۱۳۹۸ | ۲۲:۲۴ کد : ۳۳۵۵ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۸۴۲
پیام دکتر نظری بمناسبت ولادت مولی الموحدین علی (ع)

‍ پیام تبریک معاون‌بهداشت و رییس مرکز بهداشت استان مرکزی به مناسبت ولادت حضرت علی(ع) و روز پدر
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت ، متن پیام بدین شرح می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

حقُّ علیٍّ على هذهِ الاُمّهِ کحَقِّ الوالِد على وَلَدهِ.
حقّ على بر این امّت همچون حقّ پدر است بر فرزندش.(پیامبر بزرگ اسلام(ص))
13 رجب سرآغاز طلوع خورشید زندگی بزرگ مردی است که ولادتش در کعبه و شهادتش در مسجد بود . امام علی(ع) آغازگر امامت و مظهر عدالت و خداپرستی و تربیت یافته در مکتب نبوت است که با سلوک و گفتارو رفتار و منش خویش، دلهای تشنه حقیقت را از چشمه لایزال الهی سیراب ساخته است.

 ماه رجب، ماه نزول رحمت الهی و ماه اجابت دعاست و ایزد منان با حکمت بی منتهای خود، میلاد فرخنده یاور همیشگی پیامبر گرامی اسلام (ص)، امام علی (ع) را در این ماه عزیز قرار داده تا محبت خود را در این ماه بر عرشیان و فرشیان تمام نماید.
زندگی سراسر برکت حضرت علی (ع) الگویی تمام عیار برای هر انسان روشن ضمیر است و منش ایشان راهنمایی نامحصور در زمان برای سعادت دنیوی و اخروی پیروانشان است.

عدالت، مردم داری، حفظ کرامت انسانی و دفاع از حقوق تک تک آحاد جامعه از یادگارهای ماندگار علم و عمل ایشان محسوب می شود.

حضرت  علی(ع)  با پرورش نیکوترین فرزندان در مکتب آزادگی و انسانیت  نیز برای پدران جهان برترین نمونه و الگو است. از این رو، فرخنده زاد روز  یگانه مولود کعبه، شایسته ترین روز برای گرامیداشت مقام پدر است. پدرانی که  می کوشند فرزندان این مرز و بوم را  به شایستگی  پرورش دهند و با حق و حقیقت آشنا کنند.
با  تبریک این عید فرخنده و گرامیداشت روز پدر از آستان حضرت احدیت، برای تمامی مردان و پدران عزیز حوزه بهداشت و سلامت عزت و سر بلندی و سعادت دنیوی و اخروی مسئلت می نمایم.
 

کلید واژه ها: کرامت انسانی مکتب ازادگی


نظر شما :