ضرورت برنامه ریزی در امر بهداشت دهان و دندان

۲۴ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۳:۲۰ کد : ۳۳۵۶۳ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۲۳۲
برنامه ریزی و تلاش در امر بهداشت و پیشگیری همواره موجب کاهش یا قطع بروز بیماری و ارتقای سلامت و بهداشت دهان می شود.
ضرورت برنامه ریزی در امر بهداشت دهان و دندان

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر میرشفیعی رئیس گروه بهداشت دهان و دندان معاونت بهداشتی گفت: درحال حاضر طبق آخرین تحقیقات انجام شده شاخص پوسیدگی دندان کودکان 12 ساله (DMFT ) در سطح استان 1.24 و اندازه این شاخص در سطح کشور 1.84 می باشد.

وی بیان کرد: با توجه به نیاز روز افزون جامعه به بهداشت دهان و دندان ، عمده فعالیت واحد سلامت دهان و دندان در ارائه خدمات آموزش و پیشگیری از پوسیدگی دندان به خصوص پیشگیری از پوسیدگی دندان کودکان می باشد.

میرشفیعی عنوان کرد: در کلیه واحدهای دندانپزشکی مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی ، پایگاههای سلامت شهری و خانه های بهداشت شهرستانهای تابعه دانشگاه 776513 خدمت در سال 1401 ارائه شده که از این تعداد 222077 مورد معاینه و آموزش بهداشت دهان و دندان می باشد.

رئیس گروه بهداشت دهان و دندان معاونت بهداشتی گفت: در واحدهای دندانپزشکی مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی شهرستانهای تابعه دانشگاه تعداد 21890مورد کشیدن دندان ، 16983 مورد ترمیم ، 8893 مورد فیشورسیلانت با تعرفه دولتی توسط دندانپزشکان در سال 1401 ارائه شده است .

او ذکر کرد: وارنیش فلوراید تراپی کودکان 3تا 6 سال به تعداد 38007 مورد ، وارنیش فلوراید تراپی کودکان 6تا 14 سال مقطع ابتدایی به تعداد 150940 مورد به صورت رایگان در پایگاههای سلامت و خانه های بهداشت توسط مراقبین سلامت و بهورزان در سال 1401 با رعایت دستورالعملها و پروتکلهای بهداشتی انجام شد.

 

گیتا نادری، خبرنگار وب د ا مرکزی- معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک

 

پنج شنبه 24 فروردین ماه 1402

کلید واژه ها: وارنیش فلوراید تراپی معاونت بهداشت دندانپزشکان بهداشت دهان و دندان


نظر شما :