پیام تبریک مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی بمناسبت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای ۱۴۰۲

۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۰۹:۳۲ کد : ۳۳۸۲۲ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۴۱۸
مهندس مهرعلی مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی در پیامی روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای را تبریک گفت.
پیام تبریک مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی بمناسبت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای ۱۴۰۲

مهندس مهرعلی مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی در پیامی روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای را تبریک گفت.

 به گزارش وب دا مرکزی، متن پیام بدین  بشرح می باشد: گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای هر ساله در 28 آوریل برگزار می گردد که شعار آن در سال 2023 ( 8 اردیبهشت 1402) " محیط کار ایمن و بهداشتی ، حق اساسی نیروی کار" می باشد.

در دوران همه گیری کووید 19 ما شاهد بوده ایم برای داشتن یک سیستم قوی ایمنی و بهداشت حرفه ای، مشارکت هدفمند سازمان ها و دولت ها، تشکل های کارفرمایی و شاغلین و همه ذینفعان مرتبط و فعال در عرصه ایمنی و بهداشت حرفه ای در سطح ملی و بنگاه های اقتصادی نقش بسیار مهم و حیاتی در ایجاد محیط کار سالم و تامین و حفظ سلامت و ایمنی کارگران داشتند.

از طریق گفتگوی اجتماعی موثر، دولت ها و شرکای اجتماعی بطور فعال در تمام مراحل فرایند های تصمیم گیری سلامت مشارکت می کنند . این مقوله مهم از توسعه و بازنگری خط مشی سیستم ایمنی و بهداشت حرفه ای و چارچوب های نظارتی برای رسیدگی به وضعیت پایدار و چالش های جدید این حوزه تا مرحله اجرا در محل کار موثر می باشد . گفتمان های  اجتماعی نه تنها به بهبود مستمر سیاست ها و استراتژی های سیستم ایمنی و بهداشت کمک می کنند، بلکه با ایجاد تعهد، راه را برای اجرای سریع و موثرتر یک سیستم بهداشتی تسهیل می کند.

در محل کار، فرهنگ قوی ایمنی و بهداشت حرفه ای، فرهنگی است که در آن حق داشتن یک محیط کار ایمن و سالم توسط مدیریت و شاغلین ارزش گذاری و ترویج می شود . این فرهنگ از طریق مشارکت هدفمند ذینفعان در بهبود مستمر این سیستم در محیط کار امکان پذیر است . در یک محل کار دارای فرهنگ قوی سلامت، شاغلین به سهولت در مورد احتمال خطر و ریسک های ایمنی و بهداشت حرفه ای در محل کار ابراز نگرانی می کنند و مدیریت در همکاری با شاغلین برای یافتن راه حل های مناسب، موثر و پایدار فعال است .

این امر مستلزم ارتباط و گفتگویی است که بر پایه اعتماد و احترام متقابل بنا شده است . از آنجایی که ما در حال حاضر با بحران های بهداشتی و خطرات مداوم ایمنی و بهداشت حرفه ای در دنیای کار مواجه هستیم ، باید به سمت ایجاد یک فرهنگ قوی ایمنی و بهداشت در همه سطوح حرکت کنیم.

اینجانب وظیفه خود می دانم از تلاش های جمیع همکاران ارجمند در گروه سلامت کار، کارشناسان بهداشت حرفه ای در تشکیلات بهداشت حرفه ای، بازرسان بهداشت حرفه ای، دانشجویان و اساتید ارجمند تقدیر و تشکر کنم و توفیقات روز افزون همگی را از خداوند منان خواهان و خواستارم. توفیق قرین عزم همگی در ارتقاء و  اعتلای سلامت جامعه.

 

گیتا نادری، خبرنگار وب دا مرکزی- معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک

 

جمعه 8 اردیبهشت ماه 1402

کلید واژه ها: بهداشت ایمنی بهداشت قوی ایمنی بهداشت بهداشت حرفه کار محیط کار محل کار حرفه ایمنی بهداشت حرفه ایمنی


( ۱ )

نظر شما :