دلیجان؛ پیشرو در طرح سلامت خانواده

۲۶ مرداد ۱۴۰۲ | ۲۰:۴۳ کد : ۳۶۷۴۷ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۱۴۶
مدیر شبکه بهداشت و درمان دلیجان از اجرای برنامه پزشک خانواده شهری در این شهرستان خبر داد.
دلیجان؛ پیشرو در طرح سلامت خانواده

به گزارش وب دا مرکزی؛ رئیس شبکه بهداشت و درمان دلیجان گفت: با توجه به اینکه دلیجان به عنوان شهرستان پیشروی استان مرکزی در برنامه پزشک خانواده شهری انتخاب شده، در حال فراهم کردن زمینه اجرای این طرح هستیم.

فردوسی عنوان کرد: طرح پزشکی خانواده برنامه‌ای هدفمند، راهبردی و روشی مؤثر در حفظ سلامت مردم، کاهش هزینه‌ها و ارتقای نظام سلامت است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دلیجان افزود: این طرح یکی از مهمترین روش‌های افزایش دسترسی و بهره‌مندی عادلانه مردم از خدمات سلامت است که موجب دسترسی مناسب‌تر و ارتقای کمی و کیفی خدمات سلامت می‌شود.

فردوسی گفت: یکی از گام‌های این طرح تأمین و ساماندهی نیروی انسانی مورد نیاز طرح است و در حال حاضر تمرکز اصلی بر این موضوع قرار گرفته است.

او ادامه داد: در قالب این طرح ۱۳ پایگاه در سطح شهرستان دلیجان مستقر و بعد ازتفکیک جمعیتی، گروه‌های جمعیتی مراقب سلامت خود را شناسایی خواهند کرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دلیجان هدف نهایی این طرح را جلوگیری از بلاتکلیفی در درمان بیماران عنوان کرد و گفت: در این طرح بر پیشگیری بیش از درمان تأکید، ارجاعات تخصصی بیماران با تشخیص کادر بهداشت و پزشک خانواده انجام، از مراجعه بیماران به صورت خود تشخیصی به پاراکلینیک‌هایی مانند سونوگرافی، رادیولوژی و غیره جلوگیری شده و درنهایت هزینه درمانی جامعه کاهش می‌یابد.


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: طرح درمان بهداشت درمان شبکه بهداشت درمان رئیس شبکه بهداشت درمان درمان دلیجان دلیجان بهداشت درمان دلیجان شبکه بهداشت درمان دلیجان سلامت


نظر شما :