پیام معاون بهداشت دانشگاه به مناسبت روز پزشک

۳۱ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۱:۳۴ کد : ۳۶۸۵۷ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۱۰۳
پیام معاون بهداشت دانشگاه به مناسبت روز پزشک

در متن پیام دکتر «علی علیمحمدی» آمده است:

بی‌شک روز پزشک به معنای حقیقی کلمه روز بزرگداشت علم مبتنی بر ایمان و معرفت و روز تکریم فرزندان فرهیخته و مستعد ملتی است که اراده کرده تا با اقتدا به پیشکسوتان نامدار خود، گذشته افتخارآفرین علمیشان را احیاء و جایگاه شایسته خویش را در این عرصه گسترده به اثبات برسانند.

حسن انتخاب زادروز شخصیت ممتازی چون ابن سینا به عنوان روز پزشک، فرصت مغتنمی فراهم می‌ آورد تا با اشاره به جامعیت علمی، نوآوری و امتیازات خلقی و رفتاری این حکیم و فیلسوف طبیب، ضمن ارج نهادن بر تلاش ارزشمند و ایثارگرانه این قشر فرهیخته و تجلیل از خدمات حیات‌ بخش آنان که از مصادیق آیه کریمه «و من احیاها فکانما احیا الناس جمیعا» است نگاهی دوباره به جایگاه ممتاز خدمات پزشکی و ویژگی ‌های استثنایی آن داشته باشیم.

داستان پزشکان، روایت سرشار از سختی و از خودگذشتگی در بالا بردن ظرفیت کشور برای ارتقای بهداشت، به منظور تحقق پیشرفت در ایرانی آباد و سرشار از عدالت و آزادی است؛ روایت نجات جان انسان ها، آن هم در بحبوحه تحریم ها، روایتی است که طعم شیرین لبخند رضایت و امنیت را بر لبان مردم می نشاند.

اینجانب به عنوان عضوی از خانواده بزرگ پزشکی ایران اسلامی، یکم شهریور، روز پزشک را به همکاران خدوم و دلسوز جامعه پزشکی، بویژه پزشکان سخت‌کوش و خستگی‌ناپذیر شاغل در شبکه‌های بهداشت و درمان که در دوردست‌ترین خانه های بهداشت، مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستائی و پایگاه‌های سلامت استان مشغول ارائه خدمت هستند تبریک و تهنیت عرض می نمایم و از درگاه خداوند متعال برای همه شما بزرگواران بهروزی، سلامتی و رضای الهی در این مسیر مقدس خواستارم.

امیدوارم همواره هدف عالی شفابخشی را که فطرت آشنای تمامی انسانهاست، سرلوحه تلاش بی وفقه خود نمایید تا دم مسیحایی موجود در روح قدسی عالم نیز ملازم علم و خرد شما گشته و مقصود حاصل آید. گیتا نادری، خبرنگار وب دا مرکزی- معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک سه شنبه 31 مردادماه 1402

کلید واژه ها: روز روز پزشک بهداشت پزشکی پزشک پزشکان علم


نظر شما :