توصیه به افراد مبتلا به بیماری های قلبی و عروقی

۱۳ شهریور ۱۴۰۲ | ۰۹:۵۱ کد : ۳۷۲۶۶ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۹۳
دو مسئله مهم در پیاده روی اربعین برای زائران بیمار وجود دارد، یکی پیاده روی طولانی و دوم ازدحام، سن بالا، فعالیت بدنی شدید، ضعف و خستگی می تواند باعث تشدید بیماریهای مزمن غیرواگیر شود.
توصیه به افراد مبتلا به بیماری های قلبی و عروقی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر میرشفیعی رئیس گروه بیماری های غیر واگیر گفت: اشعه آفتاب، درجات بالای رطوبت و گرما و اختلافات فرهنگی عوامل استرس زای مهمی هستند که تاثیر منفی بر قلب و سیستم گردش خون داشته و باعث خطر بالاتری از حملات قلبی می شود. علاوه بر گرمازدگی، سیگار، امبولی، استرس، مشکلات فشارخون و دیابت می تواند در میان علل حوادث قلبی مطرح گردد.

او بیان کرد: بیمارانی که در فعالیت بدنی، درد سینه یا تنگی نفس دارند، افرادی که بیماری پیشرفته قلبی، نارسایی قلب دارند، باطری سه حفره ای یا تعداد زیادی دارو مصرف می کنند و یا بیماران با فشار خون یا دیابت کنترل نشده، بیماران با دریچه قلبی مصنوعی و بیمارانی که در شش ماه اخیر به دلیل حمله قلبی بستری شده اند یا جراحی قلبی شده یا آنژیوپلاستی شده اند، بهتر است از این سفر زیارتی اجتناب کنند.

رئیس گروه بیماری های غیر واگیر معاونت بهداشتی بیان کرد: سالمندان با توجه به پیاده‌روی سنگین، قبل از سفر یک نوار قلب بگیرند و از سلامت و توانایی قلب خود مطمئن شوند. چنانچه در طی پیاده‌روی اربعین دچار درد سینه و یا نفس کم آوردن شدند، اصرار به ادامه مسیر نکنند و به اولین مرکز پزشکی مراجعه کنند.

میرشفیعی در پایان به زائران اربعین حسینی تاکید کرد: اطلاعات اورژانسی مربوط به شرایط خاص و بیماری های خود را همیشه با خود داشته باشند و این اطلاعات را به افرادی که آنها را می شناسند بدهند.

 

گیتا نادری ، خبرنگار وب دا مرکزی- معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک

 

 دوشنبه 13شهریور ماه 1402

کلید واژه ها: قلبی بیماری قلب پزشکی وب دیابت


نظر شما :