ضرورت پیشگیری، تشخیص زودرس و مهار سرطان‌ها

۲۲ شهریور ۱۴۰۲ | ۰۸:۴۵ کد : ۳۷۴۸۷ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۱۴۴
همایش خودمراقبتی سازمانی و ارتقاء سلامت کارکنان با هدف آشنایی شاغلین با برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع برگزار شد.
ضرورت پیشگیری، تشخیص زودرس و مهار سرطان‌ها

به گزارش وب دا مرکزی؛ رئیس گروه آموزش و ارتقای سلامت حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بیش از ۹۰ درصد ادارات دارای رابطین سلامت هستند و ۳۷۰ رابط سلامت و ۱۵ هزار داوطلب سلامت محله داریم که ۵ تا ۲۰ خانوار محل سکونت خود را تحت پوشش دارند و در زمینه آموزش و پیگیری مسائل بهداشتی اقدام می‌کنند.
مشایخی افزود: مردم می‌توانند با مراجعه به مراکز و پایگاه‌های سلامت و تشکیل پرونده الکترونیک سلامت از آموزش مسائل بهداشتی برخوردار شوند و یک نفر از اعضای خانواده خود را به عنوان سفیر سلامت ثبت‌نام کنند تا آموزش مسائل بهداشتی به او منتقل و از طریق سفیر سلامت به سایر اعضای خانواده اطلاع‌رسانی شود.
رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از بیماران سرطانی استان مرکزی هم گفت: دوره‌های آموزشی برای افراد متقاضی از جمله کارگران، کارخانجات، کارمندان ادارات و جمعیت‌های مختلف مردمی برای آموزش و تشخیص زودرس سرطان برگزار می‌شود.
صدیقی افزود: انجمن خیریه تبسم جهت اسکان و رفاه حال بیماران و همراهان بیمار که از شهر‌ها و استان‌های دیگر برای انجام درمان در شهر اراک حضور پیدا می‌کنند، اقدام به ساخت مرکز خدماتی و رفاهی بیماران سرطانی کرده است.
میرشفیعی رئیس گروه پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک هم گفت: در آقایان احتمال پوکی استخوان یک برابر و در خانم‌ها این احتمال به سبب وضعیت جسمانی و هورمونی چهار برابر آقایان است.

کلید واژه ها: سلامت آموزش بهداشتی مسائل بهداشتی اراک رئیس بیماران


نظر شما :