توصیه های بهداشتی در خصوص همزمانی بازگشایی مدارس و شروع فصل سرد سال

۳۰ شهریور ۱۴۰۲ | ۱۳:۳۶ کد : ۳۷۶۷۲ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۸۶
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک ضمن تبریک شروع سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ به دانش آموزان، والدین و اولیاء مدرسه توصیه هایی در خصوص رعایت الزامات بهداشتی در مدرسه بیان نمود.
توصیه های بهداشتی در خصوص همزمانی بازگشایی مدارس و شروع فصل سرد سال

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر زیلابی با اشاره به اینکه کودکان، سرمایه های اصلی کشور هستند و پرورش آن ها از هدف های اصلی برنامه های توسعه اجتماعی، اقتصادی می‌باشد گفت:   به همین دلیل تامین بالاترین سطح سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی دانش آموزان امری ضروری است.
وی افزود:  بعد از خانواده، مدرسه مهمترین نقش را در سلامت دانش آموزان دارد. دانش آموز ساعات زیادی را در مدرسه بسر می‌برد، در آنجا رشد می‌یابد و تکامل پیدا می‌کند.
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: همزمان با بازگشایی مدارس و شروع فصول سرد سال به طور معمول باعث شیوع بیشتر بیماری‌های تنفسی و به ویژه آنفلوانزا می‌شود. از آنجا که یکی از عوامل مهم شیوع این بیماری تجمع افراد در زیر یک سقف می باشد و این امر در کلاس‌های درس بطور طبیعی رخ میدهد، لازم است برخی اقدامات پیشگیرانه و کنترلی در جهت جلوگیری از انتقال بیماری در مدارس و همچنین جلوگیری از ایجاد خلل در برنامه عادی کار دانش آموزان در مدارس، انجام شود.
وی  در همین راستا توصیه کرد : مسئولین مدارس ضمن توجیه دانش آموزان درعدم استفاده از وسایل شخصی یکدیگر و همراه داشتن دستمال و استفاده صحیح از آن در هنگام سرفه و عطسه، نسبت به سازماندهی دانش‌آموزان در تیم های بهداشتیاران و تقویت سیستم خودکنترلی دانش آموزی مدارس، وهمچنین انجام غربالگری روزانه قبل از ورود دانش آموزان به مدرسه و منع دانش آموزان وکارکنان دارای علایم سرماخوردگی از حضور در کلاس درس و ارجاع آنها به مراکز بهداشتی  ودرمانی  اقدام نمایند.
از طرفی والدین نیز در صورت مشاهده علایم بیماریهای واگیردار از فرستادن آنها به مدرسه تا حصول سلامتی و تندرستی خودداری نمایند.
دکتر زیلابی اعلام کرد : در طول سال تحصیلی فضای فیزیکی مدارس، سرویس‌های بهداشتی، آبخوری‌ها و بوفه‌ها توسط کارشناسان  بهداشت بازدید می‌شوند و مشکلات موجود جهت مرتفع شدن به ادارات آموزش و پرورش اعلام می‌شود. کلیه مراکز بهداشتی درمانی وخانه های بهداشت سراسر استان نیز در کنار واحدهای آموزشی تمام تلاش خود را برای تامین بهداشت و سلامت آینده سازان کشور بکار خواهند گرفت.

گیتا نادری، خبرنگار وب دا مرکزی- معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک

 

پنجشنبه 30 شهریور ماه 1402

کلید واژه ها: دانش دانش آموزان آموزان مدارس بهداشت مدرسه بهداشتی


نظر شما :